Inne

Inne

ponad rok temu  17.05.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Klimatyzacja BOSCH  – promocja z poradnikiem

Urządzenia ACS 600 i ACS 601 przeznaczone są do obsługi pojazdów ze znamionową ilością czynnika chłodniczego R134a nie przekraczającą 5kg. ACS 650 może natomiast obsługiwać instalacje zawierające do 18kg czynnika chłodniczego np. w dużym autobusie przegubowym.

Porównanie najważniejszych cech urządzeń:

ACS 600 ACS 601 ACS 650
W pełni automatyczne X X X
Baza pojazdów w oprogramowaniu X X X
Kolorowy wyświetlacz TFT X X X
Lampa statusu pracy X X X
Drukarka protokołów - X X
Manometr ciśnienia butli wewnętrznej - - X
Obsługa autobusów - - X

Tegoroczna akcja promocyjna sprzedaży urządzeń BOSCH polega na utrzymaniu zeszłorocznych, korzystnych dla klienta cen urządzeń oraz dodaniu do każdej zakupionej stacji „Poradnika diagnozowania klimatyzacji w samochodach”. Poradnik jest przydatną publikacją zwłaszcza początkującym i mało zaawansowanym klientom. Każdy, kto zakupi w tym roku urządzenie ACS otrzyma oprócz poradnika plakaty reklamowe zachęcające właścicieli samochodów odwiedzających warsztaty do zlecenia przeglądu układu klimatyzacji. Plakaty w formacie A1 (594 x 841mm) zapakowane zostały w estetyczne tuby.[img_full]7001|7127[/img_full]                                                  Przykładowa część algorytmu diagnozowania usterek. Fot. Bosch



„Poradnik diagnozowania klimatyzacji w samochodach” jest istotnym dodatkiem pozwalającym uzupełnić wiedzę początkującym lub mniej wtajemniczonym mechanikom obsługującym układy klimatyzacji. Opracowanie zawiera:

- zasady bezpiecznej pracy,
- opis rodzajów układów klimatyzacji,
- wyszczególnienie podzespołów,
- sposób sprawdzenia klimatyzacji w samochodzie,
- diagnozowanie usterek za pomocą urządzenia do obsługi układów klimatyzacji,
- wskazówki diagnostyczne dla różnych rodzajów usterek,
- diagnozowanie sterowników klimatyzacji i innych związanych z ich pracą. [img_full]7001|7128[/img_full]

Do każdego zakupionego urządzenia do obsługi klimatyzacji w samochodach typu ACS 600, ACS 650  oraz ACS 601 Bosch dodaje „Poradnik diagnozowania klimatyzacji w samochodach”. Fot. Bosch

Bogato ilustrowany poradnik zawiera dużą ilość zdjęć, schematów i rysunków. Szczególnie przydatne są informacje dotyczące oceny stanu układu na podstawie ciśnień w różnych stanach pracy systemu. Przy ocenie ciśnień w obwodach HP/LP podane są wymagane kryteria wstępne badania i po uwzględnieniu pomiarów oraz objawów możliwe przyczyny usterek. W podobny sposób zorganizowany jest rozdział traktujący o diagnozowaniu usterek na podstawie temperatury nawiewanego powietrza.

Dalsza część poradnika to bardzo wygodne w użyciu algorytmy pracy w diagnozowaniu uszkodzeń układów klimatyzacji prowadzące mechanika w diagnostyce układu. Algorytmy rozpoczynają się od rozdziału „klimatyzacja sporadycznie nie działa” i wskazują kolejno potencjalne uszkodzenia elementów systemu. Algorytmy uwzględniają również elektronicznie sterowane układy klimatyzacji. Obszerna instrukcja zawiera dużą liczbę odsyłaczy do stron traktujących o przyczynach i sposobach usuwania usterek.

Ostatnia część poradnika poświęcona jest diagnozowaniu usterek układów klimatyzacji przy pomocy testera usterek KTS, a wskazówki zawarte w niej mogą być użyte także przy okazji korzystania z pracy urządzeń innych producentów. W tej części opracowany jest tok pracy z testerem usterek, gdzie wskazane są liczne parametry z czujników i konieczne przy diagnozowaniu testy elementów wykonawczych.

„Poradnik diagnozowania klimatyzacji w samochodach” zawiera kompleksowe informacje dotyczące badania układu klimatyzacji, począwszy od sprawdzenia ciśnienia czynnika chłodniczego w obwodach klimatyzacji w stanie spoczynku i pracy poprzez pomiary temperatury powietrza, pomiary elektryczne czujników i elementów sterujących, a skończywszy na diagnozie zaawansowanych układów klimatyzacji strefowych sterowanych elektronicznie.[img_full]7001|7126[/img_full]                                                         Przykładowy obraz z ekranu urządzenia ACS. Fot. Bosch

 

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony