Inne

Inne

ponad rok temu  06.09.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

 

Zadaniem tegorocznego spotkania jest poruszenie zagadnień, nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak cel jaki przyświeca organizatorowi – Polskiej Izbie Motoryzacji – nie jest wprowadzeniem dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy serwisów i ubezpieczycieli.

Dlatego poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia jak:

  • Przyszłość autoryzowanych stacji obsługi, czy serwis niezależny jest konkurencją dla ASO? Porównanie serwisów autoryzowanych i nieautoryzowanych
  • Czy dealer (salon i serwis) jest franczyzą?
  • Orzecznictwo sądowe w zakresie odszkodowań z tytułu OC ze szczególnym uwzględnieniem uregulowań prawnych w zakresie pojazdów zastępczych na przykładzie Polski i innych krajów Unii Europejskiej
  • Zagadnienia cywilno-prawne i ubezpieczeniowe w zakresie samochodów zastępczych
  • Perspektywy rozwoju sektora napraw powypadkowych. Statystyki przyrostu. Jakie znaczenie dla towarzystw ubezpieczeniowych mają ich własne sieci naprawcze?
  • Likwidacja szkód komunikacyjnych z OC. Zasady odpowiedzialności warsztatu wobec klienta
  • Gwarancja i rękojmia. Serwisy i warsztaty niezależne w świetle GVO. Odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową
  • Standaryzacja, kategoryzacja i samocertyfikacja warsztatów naprawczych. Pogląd towarzystw ubezpieczeniowych na certyfikację (kategoryzację) warsztatu blacharsko-lakierniczego

 

Odbędą się również panele dyskusyjne dotyczące:

  • Postępowania w sytuacji żądania faktur źródłowych zakupu części przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe w szkodach AC i OC,
  • Stawka roboczogodziny i próg rentowności serwisów. Jaki jest sens badania rentowności serwisów?
  • roboczogodzina w roku 2010
  • kalkulator kosztów roboczogodziny
  • stawka roboczogodziny a wykorzystanie zamienników w myśl kalkulacji AUDATEX. Liczba _arsztatów korzystających z systemu AUDATEX. Problemy z zamiennikami blacharskimi. Co z operacją pasowania elementu (do którego zastosowano optymalizację zgodnie z technologią producenta). Kto ponosi odpowiedzialność za dopuszczenie do sprzedaży zamienników? Źródła pochodzenia zamienników.

Podczas Forum z referatami wystąpią m.in.: Minister Grażyna Henclewska – Ministerstwo Gospodarki, Paweł Wideł – General Motors, Jan Okulicz – Toyota Motor Poland, Jakub Faryś – PZPM, Alfred Franke – SDiPCM, Krystyna Krawczyk – Rzecznik Ubezpieczonych, prof. E. Kowalewski – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, dr Monika Wałachowska – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Mecenas – Katarzyna Michno–Nasierowska, Maciej Brzeziński – B.U.H Consulting oraz przedstawiciele z DEKRA Certification, Towarzystw Ubezpieczeniowych, serwisów autoryzowanych i niezależnych, rzeczoznawcy, kancelarie odszkodowawcze. 

Na zakończenie pierwszego dnia Konwencji zaplanowany jest wyjątkowy wieczór. Organizatorzy zapraszają na Oktoberfest, gdyż święto piwa z Bawarii postanowili przenieść do Polski. 

Podczas bankietu odbędzie się uroczyste wręczenie nagród:

  1. Nagroda Złoty Zderzak – dla najbardziej przyjaznego Towarzystwa Ubezpieczeniowego pod względem likwidacji szkód komunikacyjnych z punktu widzenia warsztatów naprawczych. W roku ubiegłym w pierwszej trójce znalazły się towarzystwa ubezpieczeniowe: PZU, ALLIANZ i AVIVA.
  2. Nagroda Menedżera Rynku Dealerskiego 2011. Poznamy nominowanych w konkursie i dowiemy się kto odbierze statuetkę i zaszczytny tytuł. W roku 2010 tytuł ten otrzymał Marek Rękawek, Dyrektor Zarządzający firmą Honda Plaza w Warszawie za nowoczesne i europejskie podejście do zarządzania stacją dealerską i prezentowanie najwyższych standardów obsługi klienta. Nominowani do tytułu zostali: Wacław Podolski, Członek Rady Nadzorczej firmy Viamot S.A. w Krakowie oraz Ireneusz Szpot, Prezes Zarządu firmy Szpot Sp. z o.o. w Swarzędzu koło Poznania.
  3. AUTO SALON 2010 – nagroda w konkursie na najlepszy architektonicznie budynek stacji dealerskiej. Carsed z Siedlec i Honda Karlik z Baranowa koło Poznania to dwie firmy, które uzyskały tytuł Auto Salon 2009. Nominację do tytułu zdobyła firma Promotors z Warszawy. Konkurs Auto Salon wyłania zwycięzców w kategorii najlepszego obiektu dealersko - serwisowego w Polsce. W tym roku konkurs ten był organizowany przez Polską Izbę Motoryzacji i Redakcję Serwisu Motoryzacyjnego.

 

Imprezą towarzyszącą Konferencji będzie, jak co roku, wystawa "Wokół rynku dealerskiego i serwisowego". Jest to miejsce przeznaczone na prezentację oferty wszystkich firm dostarczających usługi i towary dla branży sprzedaży samochodów oraz usług serwisowych. 

W tegorocznej imprezie udział weźmie ok. 400 osób i kilkudziesięciu wystawców reprezentujących wszystkie sektory rynku dystrybucji pojazdów w Polsce.

 

Konferencja Motoryzacyjna 

Termin: 26-27 października r. 

Uroczyste otwarcie: godz. 10.00, 26 października br. 

Miejsce: Novotel Poznań Centrum, Poznań Pl. Wł. Andersa 1

 

Więcej: www.konwencjadealerow.pl

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony