Koncern, który wyprodukował już ponad 16 milionów sztuk elektrycznych systemów EPS, zapowiada, że układy następnych generacji będą ukierunkowane na zmniejszenie gabarytów, wagi i kosztów oraz poprawę precyzji prowadzenia samochodów miejskich.
- Na przestrzeni ostatnich lat zauważamy stały wzrost popytu na samochody klasy A i B, zapewniające komfort i jakość prowadzenia porównywalne do większych pojazdów. Dalszy rozwój naszego systemu EPS montowanego na kolumnie kierowniczej sprawi, że w przyszłości małe samochody staną się lżejsze, bardziej przestronne i komfortowe oraz jeszcze zwrotniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu – powiedział podczas konferencji Laurent Bresson, wiceprezes Nexteer, dyrektor sprzedaży globalnej i marketingu oraz dyrektor zarządzający w Europie.
- Obecnie wprowadzamy innowacje w swojej sprawdzonej konstrukcji EPS. Skupiliśmy się na obszarach, które – jak podpowiada nam nasze rozlegle doświadczenie w tej dziedzinie – przyniosą znaczące rzeczywiste korzyści dla każdego kierowcy. W projekcie wykorzystamy całą naszą wiedzę inżynierską i doświadczenie, aby stworzyć nową generację systemów kierowniczych, które wyznaczą standardy przystępnych cenowo układów elektrycznych.
Według Nexteer największe korzyści może przynieść większa integracja systemów EPS montowanych na kolumnie kierowniczej (Column EPS). Koncern poszukuje również rozwiązań mających zredukować masę i tarcie układów wspomaganych elektrycznie. Poprzez zwiększenie mechanicznej integracji, Nexteer ograniczy ilość części składowych układu, co wpłynie na zmniejszenie tarcia i bezwładności.
Dziennikarzom prasy branżowej zaprezentowano prototypowe oraz aktualnie produkowane elektryczne systemy sterowania, oddając do jazd próbnych m.in. Fiata 500 (0.9 Twin Air), Citroena DS3 Racing, Fiata 500 Abarth, Alfę Mito Gen III, Lancię Ypsilon. Ważnym punktem konferencji było zwiedzanie linii produkujących w Tychach układy przeznaczone dla najnowszych wersji popularnych w świecie modeli samochodów.
Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie 1400 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych, w tym najbardziej zaawansowany technologicznie układ Single Pinion EPS.
Komentarze (0)