Program szkolenia:
1. Jakie przepisy regulują kwestie ubezpieczeń komunikacyjnych?
2. Zawarcie umowy ubezpieczenia – dokument ubezpieczenia, składka, możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia na rzecz osoby trzeciej.
3. Ogólne warunki ubezpieczeń i rola tych dokumentów w praktyce likwidacji szkód.
4. Skutki zbycia samochodu w czasie trwania ubezpieczenia – w OC i AC.
5. Obowiązki ubezpieczonego przy zawieraniu umowy ubezpieczenia i w razie wystąpienia szkody.
6. Zasady odpowiedzialności ubezpieczyciela w przypadku OC.
a. Szkoda całkowita a szkoda częściowa.
b. Prawo do odszkodowania za ubytek wartości handlowej pojazdu.
c. Czy w przypadku szkody z OC dopuszczalne jest potrącenie za amortyzację? Wzrost wartości pojazdu w wyniku naprawy.
d. Procedura zgłaszania szkody.
e. Części oryginalne czy zamienniki w naprawie z OC?
f. Samochód zastępczy na czas naprawy.
g. Likwidacja szkody z OC z perspektywy serwisu.
7. Zasady odpowiedzialności ubezpieczyciela w przypadku AC.
a. Warianty ubezpieczeń AC.
b. Zgłaszanie i rozliczanie szkód z AC.
c. Kalkulacja szkody częściowej i całkowitej.
d. Amortyzacja, potracenia, udziały własne.
e. Części oryginalne czy zamienniki w naprawie z AC?
f. Kiedy samochód zastępczy na czas naprawy?
g. Likwidacja szkody z AC z perspektywy serwisu.
8. Terminy wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela – OC i AC.
9. Odbiór odszkodowania od ubezpieczyciela przez serwis – upoważnienie czy cesja?
10. Sytuacja uprawnionego oraz warsztatu w razie odmowy wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela lub zaniżenia kwoty odszkodowania.
Cena szkolenia:
- 700 zł*/osoba – w przypadku wysłania zgłoszenia do 13.09.2012 r.
- 760 zł*/osoba – zgłoszenie wysłane po 13.09.2012 r.
- 590 zł*/osoba – dla członków PIM
* cena obejmuje prelekcje, materiały i lunch
* do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT
Szkolenie odbędzie się 20 września w Warszawie (ul. Grażyny 15) w godz. 10.00-16.30, a poprowadzi je Katarzyna Michno-Nasierowska - adwokat, która specjalizuje się w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w tym firm z branży motoryzacyjnej, a która od kilku lat współpracuje z Polską Izbą Motoryzacji w zakresie zagadnień związanych z GVO; prowadzi także szkolenia dla dealerów z zakresu odpowiedzialności wobec klientów za wady rzeczy sprzedanej czy wadliwie wykonane usługi, ochrony danych osobowych oraz likwidacji szkód komunikacyjnych.
Komentarze (0)