Inne

Inne

ponad rok temu  07.01.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

 

Głównym powodem zainicjowania programu ROSYPE były niepokojące statystyki – każdego roku w wypadkach na drogach Unii Europejskiej ginie 1,1 tys. dzieci poniżej 15 roku życia, a około 100 tys. zostaje rannych. Chcąc zmienić tę sytuację, firma Michelin w 2009 r. zainicjowała we współpracy z Komisją Europejską akcję ROSYPE. Celem tego programu było podnoszenie świadomości oraz edukowanie dzieci i młodych ludzi w wieku od 6 do 25 lat. Jednym z przyjętych założeń było dotarcie do około 730 tys. osób w ciągu 3 lat. Realizując program ROSYPE, zorganizowano 45 akcji obejmujących edukację w szkołach, szkolenia praktyczne oraz zajęcia z wykorzystaniem symulatorów jazdy.

Programem objęto 1 130 896 młodych ludzi w 15 europejskich krajach (wobec założonych 730 000). Rozdano też 60 000 kasków oraz 6 000 rowerów. Uwagę zwraca osiągnięty cel (m.in. aż 99% uczestników akcji w Rumunii zadeklarowało, że podzieli się zdobytą wiedzą z rodziną i znajomymi, a 92% dzieci w wieku 6-12 lat po zakończeniu akcji przyznaje, że nosi kask podczas jazdy na rowerze, co stanowi poprawę wyniku sprzed akcji o 22%).

Program ROSYPE zrealizowany w 2012 r. w Polsce był akcją internetową skierowaną do młodzieży. Celem działań było uświadomienie uczniom gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, że bezpieczeństwo drogowe w dużej mierze zależy od nich samych. Program obejmował m.in. organizację konkursu filmowo-fotograficznego „Nie daj się na drodze!” oraz badanie świadomości młodzieży na temat zagrożeń na drodze. Wyniki przeprowadzonego sondażu pokazały, że prawie połowa młodych ludzi rozmawia przez telefon komórkowy podczas jazdy samochodem, rowerem lub skuterem. Uczniowie z województwa warmińsko-mazurskiego, do których skierowana była akcja, nadesłali prawie 200 prac konkursowych.

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony