- Wśród światowych producentów samochodów, to właśnie europejskie koncerny najczęściej wykorzystują układy ze wspomaganiem elektrycznym w swych nowych modelach – mówi Paul Poirel, nowy główny inżynier Nexteer Automotive w Europie. - Cieszy nas to, że możemy im przy tym zaoferować technologie, które uważane są za najbardziej nowoczesne na świecie. Połączenie moich dotychczasowych działań – kierowania zespołem inżynierów projektujących układy EPS – z nawiązaniem ściślejszej współpracy z centrami badań i rozwoju w USA pozwoli nam na jeszcze lepsze sprofilowanie naszej oferty dla obecnych i przyszłych klientów firmy na starym kontynencie.
Układy ze wspomaganiem elektrycznym EPS (Electric Power Steering), to nowoczesna i szybko rozwijająca się technologia, dzięki której największe koncerny motoryzacyjne mogą nie tylko poprawić bezpieczeństwo i zminimalizować spalanie swoich modeli, lecz także znacznie zredukować emisję CO2 produkowanych przez nich aut. Jest to tym bardziej istotne, iż w roku 2015 Komisja Europejska ma zamiar nałożyć kary na producentów, którzy przekroczą limit emisji 130g/km emisji CO2. Zastąpienie układów hydraulicznych technologią EPS pomaga na zredukowanie emisji samochodów nawet o 5-6g/km, co w połączeniu z pozostałymi rozwiązaniami producentów pozwoli światowym koncernom na spełnienie wyśrubowanych norm.
By pomóc koncernom motoryzacyjnym w powyższych działaniach, Nexteer zainwestował w ubiegłym roku ponad 40 milionów Euro w program, który objął m.in. jedne z największych i najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu, mieszczące się w Tychach i Gliwicach.
Paul Poirel dołączył do zespołu Nexteer Automotive w 1997 roku (w tym czasie jednego z oddziałów Delphi), gdy firma przygotowywała się do wprowadzenia pierwszego w pełni zelektryzowanego układu wspomagania. Paul Poirel, pochodzący z Montpellier, studiował inżynierię na paryskiej uczelni Ecole des Mines. Wcześniej pracował także w firmach Michelin oraz Valeo.
Komentarze (0)