Inne

Inne

ponad rok temu  01.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowa strategia sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz

Rozwój firmy do roku 2020 zapewnią nie tylko kolejne modele pojazdów, ale i nowa organizacja sprzedaży. Jak zmieni się obsługa oraz salony Mercedes-Benz w najbliższych latach?

Funkcjonująca pod nazwą „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience” strategia łączy nowe działania w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej, a jej głównym celem jest zaoferowanie klientowi obsługi najwyższej jakości – zarówno przed, jak i po zakupie auta.

- Sposoby na kontakt z Mercedes-Benz są tak różne, jak różne są preferencje naszych klientów – mówi Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. - Aby im sprostać, musimy zadbać, by kontakt z marką był jeszcze bardziej atrakcyjny, zwłaszcza dla nowych, młodszych grup nabywców. Dotyczy to również rozwiązań bezpośrednio skierowanych do ich środowiska, opartych na innowacyjnych, zróżnicowanych formach sprzedaży. Jednocześnie systematycznie włączamy elementy on-line we wszystkich obszarach kontaktu z klientem. Naszym dealerom proponujemy internetowe rozwiązania komunikacyjne, gotowe do błyskawicznego wdrożenia.

Prezentacje nowych modeli, jazdy próbne, udział w targach, sklepy mobilne... – to tylko przykłady kontaktu z klientem w wymiarze fizycznym. Stopniowo rozszerzane są również istniejące, stacjonarne formaty w centrach miast – do 2020 roku liczba takich punktów wzrosnąć ma ponad dwukrotnie.

W przyszłości całodobową pomoc i doradztwo w różnych formach – od telefonu po czat – będzie świadczyło Customer Contact Center, pierwszy punkt kontaktowy dla potencjalnych klientów. Pracownicy jednostki nie tylko odpowiedzą na wszelkie pytania związane z marką, ale również udzielą online wskazówek lub skierują nabywcę do dealera.

Mobilny asystent sprzedaży to nowy profil zawodowy Mercedes-Benz. W ten sposób marka dostosowuje personel do postępującej cyfryzacji i zmieniających się potrzeb klientów. Jednym z przykładów są doradcy mobilni, wykorzystujący mobilny Internet. Wizyta i doradztwo będą mogły odbywać się w codziennym środowisku klienta, z którym doradcy ustalą termin jazdy próbnej i przekazania pojazdu. Pierwsi mobilni asystenci są już do dyspozycji klientów w Warszawie – w Stacji Warszawa na Powiślu.

GALERIA ZDJĘĆ

Nowa strategia sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz
Nowa strategia sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony