Inne

Inne

ponad rok temu  05.01.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Silnik Si4 po raz pierwszy znalazł zastosowanie w modelu Range Rover Evoque. Dzięki zaawansowanym technologiom jednostka Si4 zasilana jest przez wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego połączony z rozrządem ze zmiennym układem faz pracy dla zaworów dolotowych i wylotowych. Wysokowydajna turbosprężarka oraz unikalny, formowany maszynowo stalowy kolektor wydechowy wpływają na płynne dostarczanie mocy bez efektu opóźnienia, tzw. turbo dziury. Optymalizacja konstrukcji układu turbo wpływa na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla zarówno przez lepsze wykorzystanie paliwa, jak i przyspieszenie fazy pracy katalizatora spalin. Poza wysoką mocą i łatwo dostępnym momentem obrotowym nowy silnik oferuje dodatkowe wrażenia akustyczne dzięki zestrojeniu układu wydechowego Mahle, generującego klasyczny gang podczas przyspieszania. 

Pod względem mechanicznym Si4 jest niemal identyczny jak jego wersja występująca w Range Rover Evoque. W celu dostosowania silnika do potrzeb Freelandera 2 wprowadzono drobne, niezbędne modyfikacje, m.in. przeprojektowano układ wydechowy dla uzyskania odpowiedniej charakterystyki brzmieniowej w nadwoziu. Wykonana w całości z aluminium jednostka napędowa jest aż o 40 kg lżejsza od poprzedniej wersji sześciocylindrowej Si6 i generuje tylko 224g/km CO2, co jest osiągiem konkurencyjnym, dodatkowo spełniającym surowe wymogi normy EU5.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony