Inne

Inne

ponad rok temu  24.09.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Oprogramowanie w warsztacie

Rozmawiamy z Robertem Święchem z firmy ASCO, która produkuje oprogramowanie dla branży motoryzacyjnej.

Jakie oprogramowanie firma ASCO oferuje serwisom samochodowym? Którymi pozycjami właściciele warsztatów powinni zainteresować się w pierwszej kolejności i jakie są ich podstawowe funkcje?

Firma ASCO oferuje kompleksowe rozwiązania dla warsztatów, sklepów i hurtowni motoryzacyjnych. Serwisom samochodowym dedykujemy program Firma2000, który umożliwia pełną obsługę warsztatu. Oprogramowanie to oferuje wiele funkcji przydatnych w codziennej pracy warsztatu samochodowego, serwisu blacharskiego, a także przechowalni opon. Do najciekawszych należą:

- obsługa flot (przypisanie kilku pojazdów do jednego odbiorcy/klienta),
- kartoteki (pojazdy, marki i typy pojazdów, stawki godzinowe, pracownicy),
- pełna historia napraw pojazdu (jaki mechanik wykonywał naprawę, kiedy, przy jakim przebiegu, co było wykonywane w ramach zlecenia/zleceń itp.),
- import danych samochodu z dowodu rejestracyjnego (odczyt kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego),
- powiadomienia SMS lub mail (zaproszenia na przeglądy, informacje o zakończeniu napraw itp.),
- możliwość szybkiego sporządzenia dokumentu sprzedaży do zlecenia/zleceń naprawy,
- możliwość definicji wydruków (szablony wydruków: przyjęcia pojazdu do naprawy, zlecenia, potwierdzenia naprawy itp ),
- terminarz warsztatowy (pozwala zastąpić tradycyjne metody rezerwacji),
- przechowalnia opon,
- analizy (wykonywanych napraw, czasu pracy mechaników, kosztów itp.).

Powyższe funkcje programu umożliwiają szybką i profesjonalną obsługę klienta.

W jaki sposób Wasze oprogramowanie ułatwia pracę w warsztacie, w jaki sposób pozwala zaoszczędzić czas, a w jaki pieniądze?

Poprzez wprowadzanie zleceń do systemu gromadzimy informacje dotyczące historii napraw pojazdów. Informacje te są szczególnie przydatne zarówno przy rozpatrywaniu reklamacji dla wykonanej naprawy (możemy szybko odnaleźć, kiedy była wykonywana naprawa i który mechanik ją wykonywał), jak i monitorowaniu czasu pracy mechaników. Zgromadzone informacje umożliwiają również przeprowadzanie szeregu analiz i podejmowania odpowiednich działań, np. wysyłanie zaproszeń na przeglądy.

Pozostałe opcje to:

- wczytywanie faktur drogą elektroniczną na zakupione części do naprawy pojazdów,
- sprawdzanie stanów online u dostawców z poziomu programu,
- sprawdzanie i porównanie cen towarów online u dostawców z poziomu programu,
- harmonogram/terminarz wykonywanych napraw.

Powyższe funkcje pozwalają obsłudze serwisu zaoszczędzić czas, a co za tym idzie – pieniądze.

W dalszym ciągu funkcjonują warsztaty, których pracownicy stronią od komputerów. Tymczasem oprogramowanie w warsztacie ma wpływ nie tylko na wygodę obsługi, ale i wizerunek firmy. Jakie jeszcze argumenty przemawiają za inwestycją w tego typu software?

Podstawowym argumentem przemawiającym za wdrożeniem systemu do zarządzania warsztatem jest wspomniana już historia napraw pojazdów, jak również możliwość wygodnego rozliczania mechaników i ich opiekunów, przypisywanych do zleceń warsztatowych lub do poszczególnych pozycji tych zleceń.

Przekonać do inwestycji w takie oprogramowanie powinna zresztą większość wymienionych wcześniej możliwości.

Jak ocenia Pan świadomość polskich serwisantów pod względem technologizacji pracy w warsztacie?

Poziom świadomości serwisantów w Polsce pod względem rozwiązań technologicznych przy organizacji pracy w warsztacie jest stale podnoszony. To m.in. Państwo, poprzez fachowe artykuły przyczyniacie się do podnoszenia tej świadomości. Już dziś serwisanci bardzo często sięgają po czasopisma branżowe, z których czerpią wiedzę i wdrażają ją w swoich miejscach pracy.

Pofantazjujmy: mając na uwadze postępującą cybernetyzację branży samochodowej/warsztatowej, jak będzie wyglądać serwis samochodowy za 10 lat?

Wszechobecna elektronika w pojazdach mechanicznych wymagać będzie od serwisu odpowiednich narzędzi, oprogramowania i wiedzy. Już dziś podstawą do wykonania naprawy jest diagnostyka komputerowa. W przyszłości nie obędziemy się bez oprogramowania umożliwiającego nie tylko szybką diagnostykę, ale również wskazanie odpowiednich procedur i czynności, a także zbierającego i przetwarzającego dane.

Użytkownik zmuszony do odwiedzin warsztatu zaloguje się on-line do jego systemu, poda kod błędu zgłaszanego przez pojazd, a także sam sobie ustali godzinę przyjazdu i zarezerwuje stanowisko. Serwisanci na podstawie kodu błędu będą dokładnie wiedzieć, jakie czynności należy wykonać, właściciel warsztatu będzie miał dokładnie rozpisane, ile czasu te czynności powinny trwać, a system komputerowy zaproponuje, gdzie można zakupić potrzebne części. Tak naprawdę to już zaczyna działać dla przeglądów okresowych.

Czy ASCO planuje dotrzymywać tempa postępowi i proponować kolejne rozwiązania dla warsztatów? Innymi słowy, czy firma ma plany na dalszą rozbudowę swojej oferty?

Podjęliśmy szereg projektów, których celem jest rozbudowa oferty programowej, a co za tym idzie – nowych funkcjonalności i możliwości oprogramowania. Mamy nadzieję, że nasza praca nad rozbudową oferty programowej mile zaskoczy naszych klientów, dając im możliwość dalszego i szybszego rozwoju.

Rozmawiał: Krzysztof Dulny

GALERIA ZDJĘĆ

Oprogramowanie w warsztacie
Oprogramowanie w warsztacie

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony