Inne

Inne

ponad rok temu  07.02.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

 

Do tej pory pasy przednie Golfa wykonywane były z hybrydy polipropylenowej, wzmacnianej elementami blaszanymi. Obecnie powstają one w całości z wysoce wzmocnionego poliamidu (Ultramid B3WG8), dzięki czemu zmniejszona została masa całego modułu.

Przy zmianie materiału niezbędne okazało się zastosowanie narzędzia symulacyjnego firmy BASF o nazwie Utrasim. Odpowiada ono za pozorowanie takich zdarzeń jak np. uszkodzenie zaczepu maski, która zostaje celowo zamykana i otwierana w sposób nieprawidłowy.

Szczególną uwagę poświęcono czujnikom zderzeniowym montowanym w przedniej części samochodu. W przypadku kolizji czołowej zapewniają one prawidłowe otwarcie poduszek powietrznych w odpowiednim momencie. Okazało się, że w testach rzeczywistych zakres drgań odpowiada wyliczeniom systemu Ultrasim, a sam pas – wykonany z tworzywa Ultramid – prawidłowo przekazuje sygnał kolizji.

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony