Do tej pory pasy przednie Golfa wykonywane były z hybrydy polipropylenowej, wzmacnianej elementami blaszanymi. Obecnie powstają one w całości z wysoce wzmocnionego poliamidu (Ultramid B3WG8), dzięki czemu zmniejszona została masa całego modułu.
Przy zmianie materiału niezbędne okazało się zastosowanie narzędzia symulacyjnego firmy BASF o nazwie Utrasim. Odpowiada ono za pozorowanie takich zdarzeń jak np. uszkodzenie zaczepu maski, która zostaje celowo zamykana i otwierana w sposób nieprawidłowy.
Szczególną uwagę poświęcono czujnikom zderzeniowym montowanym w przedniej części samochodu. W przypadku kolizji czołowej zapewniają one prawidłowe otwarcie poduszek powietrznych w odpowiednim momencie. Okazało się, że w testach rzeczywistych zakres drgań odpowiada wyliczeniom systemu Ultrasim, a sam pas – wykonany z tworzywa Ultramid – prawidłowo przekazuje sygnał kolizji.
Komentarze (0)