Podsumowując 2012 r., sytuację Philips w Polsce oceniam pozytywnie. Nasze produkty cieszą się rosnącą popularnością, zarówno jeśli mowa o oświetleniu halogenowym jak i rozwiązaniach oświetleniowych wytwarzanych w technologii ksenon i LED. Dynamicznie rośniemy w Rumunii i Czechach, ożywienie obserwujemy również na Węgrzech i w krajach byłej Jugosławii.
Generalnie widać zmianę w podejściu do biznesu firm zajmujących się jedną kategorią napraw, np. wulkanizacją czy elektryką. Dywersyfikacja portfela produktów i usług jest znakiem dzisiejszych czasów.
Inną kwestią jest fakt, iż pomimo dostępności produktów z Dalekiego Wschodu, właściciele warsztatów chcąc podnosić jakość usług, rozszerzają ofertę o części i akcesoria z wyższej półki. Wynika to nie tylko z oczekiwań użytkowników aut, ale również ze świadomości, że na produktach wysokiej jakości można wygenerować wyższą marżę kwotową.
W 2013 r. uruchamiamy Philips Light&More. Jest to program lojalnościowy dla serwisów motoryzacyjnych w Polsce. Stając się uczestnikiem programu, warsztat korzysta z dodatkowych szkoleń, promocji oraz narzędzi wsparcia sprzedaży produktów oświetleniowych Philips. W ramach programu można kolekcjonować punkty i wymieniać je na atrakcyjne nagrody.
Chcemy, aby projekt skupiał warsztaty chcące rozwijać wiedzę z zakresu produktów Philips, technologii i rozwiązań oświetleniowych oraz są zainteresowane zwiększeniem rentowności i poziomu sprzedaży. Naszym celem jest zainteresowanie warsztatów technologią oświetleniową. Chcemy udowodnić, że sprzedaż i montaż oświetlenia samochodowego może przynosić wymierne korzyści.
Piotr Wajszczyk
Market Manager Central Europe
Philips Lighting Poland S.A.
Komentarze (0)