Inne

Inne

ponad rok temu  25.10.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Pierwsza platforma MQB

W dziale produkcji nadwozi w fabryce w Wolfsburgu, na urządzeniach przeznaczonych do produkcji wielkoseryjnej, zespawana została pierwsza w koncernie platforma MQB. Próba ta stanowiła przygotowanie do włączenia nowej, ustandaryzowanej technologii produkcji MQB do produkcji seryjnej.

[img_full]7663|8970[/img_full]


Podczas zwiedzania fabryki w Wolfsburgu, Michael Macht podkreślił, że „modularna platforma podłogowa dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie stanie się kamieniem milowym, w wykraczającej poza jedną markę strategii modułowej koncernu. Dzięki tej uniwersalnej architekturze samochodów stworzymy niezbędną synergię, aby osiągnąć ambitne cele rozwoju i zyskowności. Jednocześnie zwiększymy elastyczność produkcji samochodów w naszych fabrykach."

[img_full]7663|8973[/img_full]


Już od 2007 roku Audi z powodzeniem stosuje modularną płytę podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym podłużnie (MLB). Modularna płyta dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB) będzie od 2012 roku fundamentem dla ponad 30 modeli z segmentu A0, A i B produkowanych przez koncern. Istotną zaletą strategii modułowej jest wzajemne połączenie marek i modeli koncernu, począwszy od prac konstrukcyjnych, poprzez zakupy aż do produkcji. Oczekiwanym przez koncern Volkswagen rezultatem wprowadzenia MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20 procent kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz wydatków jednorazowych.

[img_full]7663|8972[/img_full]


- Nasze systemy modułowe są strategicznym kluczem do technicznego i ekonomicznego zarządzania coraz większą liczbą modeli i napędów. Stosując je w produkcji seryjnej skracamy czas i stopień skomplikowania produkcji, a także masę pojazdów i ilość emitowanych przez nie substancji szkodliwych – powiedział Hubert Waltl. Dyrektor zakładów dr Fiebig dodał: Dla zakładów w Wolfsburgu platforma MQB jest ważnym elementem zwiększenia elastyczności fabryki. Urządzenia produkcyjne są przystosowane do wytwarzania różnych rozstawów osi i szerokości samochodów i mogą elastycznie reagować na wymagania stawiane przez segment aut kompaktowych i klasy średniej.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony