Inne

Inne

ponad rok temu  16.04.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 9 minut

Polska jest ważnym rynkiem dla targów Equip Auto
Strona 2 z 2

Mario Fiems, dyrektor targów.


Jakie akcje zaplanowano, aby promować w Polsce targi Equip Auto (wydarzenia, współpracę z organizacjami branżowymi i instytucjami, reklamy w Internecie lub w prasie)? Do których akcji przykładają Państwo największą wagę?
Polska jest ważnym rynkiem dla targów Equip Auto, gdyż znajduje się na 11. miejscu pod względem liczby wystawców i odwiedzających wśród reprezentacji międzynarodowych. Rynek francuski, pomimo kryzysu, nadal pozostaje kluczowy dla polskich dostawców. Bogata oferta międzynarodowa prezentowana na targach Equip Auto sprawia, że jest to nieodzowne wydarzenie dla polskich handlowców.
Organizatorzy targów Equip Auto są w stałym kontakcie z aktorami rynku aftermarket w Polsce, z dostawcami, dystrybutorami, przedstawicielami organizacji branżowych i prasą specjalistyczną. Kontakt ten jest możliwy dzięki przedstawicielstwu targów Equip Auto w Polsce, które ma swoje biuro w Warszawie i odpowiada za kampanie w prasie specjalistycznej oraz akcje skierowane bezpośrednio do wystawców i odwiedzających.
 
Jakie działania zostaną podjęte, aby zachęcić do odwiedzenia targów przedstawicieli nowych rynków?
Edycji 2013 przyświeca hasło: więcej kontaktów biznesowych, więcej usług i więcej wydarzeń towarzyszących. Są to trzy główne cele strategii komunikacyjnej targów. Kontakty biznesowe opierają się na wymiarze międzynarodowym, zwiększonej obecności wśród odwiedzających dystrybutorów z różnych stron świata, silnym udziale wystawców spoza Francji, a także obecności na targach niezależnych i związanych z producentami sieci aftermarket. Obecność ta będzie miała podwójny wymiar: z jednej strony będziemy gościć największe firmy wtórnego sektora motoryzacyjnego jako wystawców, z drugiej – jako odwiedzających.

Bogata oferta usług jest jednym z największych wyzwań targów. Organizatorzy salonu Equip Auto uruchamiają liczne inicjatywy, aby poszerzyć wachlarz usług dla wystawców i odwiedzających w trakcie trwania targów, a także przed i po ich zakończeniu. Zainicjowaliśmy nową usługę Equip Auto OFF, która ma na celu ułatwić wystawcom i odwiedzającym przyjazd na targi oraz skorzystanie z licznych atrakcji Paryża. Przygotowaliśmy konkretne rozwiązania pozwalające jak najlepiej wykorzystać pobyt w stolicy Francji.
Liczne wydarzenia towarzyszące pozwolą odpowiedzieć na potrzeby klientów w miłej i przyjaznej atmosferze. Program edycji 2013 został wzbogacony o nowe forum poświęcone sieciom producentów wtórnego rynku motoryzacyjnego. 17 października oczekujemy przybycia ponad 400 koncesjonariuszy i agentów. We współpracy z organizacjami branżowymi przygotowujemy Europejskie Forum Sieci Aftermarket i Międzynarodowe Forum (16 października), podczas którego pawilony zagraniczne będą mogły zaprezentować swoją specyfikę. 18 i 19 października także przewidujemy bogaty program animacji, w szczególności w godzinach wieczornych.

Czy planują Państwo innowacyjne działania, aby przyciągnąć na targi odwiedzających? Jeśli tak, czy mógłby Pan zdradzić nam ich szczegóły?
Wiele nowych inicjatyw zostało podjętych, aby zachęcić profesjonalistów do odwiedzenia targów i odpowiedzieć na ich konkretne oczekiwania.
Przykładamy dużą wagę do oferty wystawców i usług, które ułatwią odwiedzającym wizytę na targach. „Ścieżki eksperckie” umożliwią gościom zaplanowanie trasy zwiedzania według ich potrzeb i opracowanych przez nas tematów. Za pośrednictwem Internetu oraz dzięki informacjom znajdującym się przy wejściu na targi będzie można zapoznać się z sześcioma tematykami proponowanymi przez organizatorów.
Spotkania biznesowe, szczególnie interesujące dla odwiedzających spoza Francji, umożliwiają kontakt z jak największą liczbą dostawców. Otwarte dla wystawców i handlowców spotkania będą odbywały się od środy do piątku (16-18 października) w hali 2.
„Przestrzenie demonstracyjne” poświęcone kluczowym technologiom odpowiadają na potrzeby profesjonalistów z sektora napraw. Zlokalizowane w hali 5 przestrzenie uzupełniają program konferencji dotyczących aktualnych tematów z dziedziny serwisowania i napraw.
Podnoszenie wartości produktów, usług i innowacji jest jednym z atutów targów Equip Auto. W środę, 18 października, o godzinie 18:00, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy prasy specjalistycznej wręczy nagrodę International Grands Prix for Automotive Innovation 2013. Udział w tym konkursie jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich wystawców. Ceremonia wręczenia nagród jest otwarta dla gości targów. W „przestrzeni tendencji” odwiedzający będą mogli zapoznać się z produktami wyselekcjonowanymi przez międzynarodowe jury.
18 października prasa specjalistyczna wręczy Nagrody Specjalne 2013, które uhonorują najlepsze innowacje prezentowane na targach.
Po raz pierwszy targi Equip Auto we współpracy z organizacjami branżowymi ogłosiły konkurs dla blacharzy. Nagroda Prix de la Carrosserie Peinture zostanie wręczona 18 października w Wiosce Blacharstwa i Lakiernictwa organizowanej przez Francuską Federację Blacharstwa (FFC).
Informacje na temat wszystkich wydarzeń i szczegółowy program targów będą zamieszczone na stronach internetowych Equip Auto, dostępnych także dla użytkowników smartfonów.
 
Czy podczas trwania targów organizatorzy planują animacje i usługi dedykowane odwiedzającym? Czy proponują Państwo jakieś nowości?
Przyjrzeliśmy się uważnie strefom relaksu przeznaczonym dla odwiedzających, aby uczynić je bardziej komfortowymi i zaproponować nowe usługi. Takie strefy będą znajdowały się w każdej hali targów. Odwiedzający znajdą tam międzynarodową prasę, będą mogli napić się kawy i skorzystać z bezprzewodowego dostępu do Internetu.
Przestrzenie demonstracyjne i przestrzeń tendencji zostały zaprojektowane tak, aby panowała w nich przyjazna atmosfera.
 
Jakie jest podejście organizatorów targów do narzędzi komunikacji, takich jak: Internet, portale społecznościowe (Linkedin, Facebook i Twitter) i aplikacje cyfrowe (App i Android)?
Targi Equip Auto bardzo wcześnie przeszły rewolucję cyfrową i oczywiście są obecne na najważniejszych portalach społecznościowych. Wszystkie te narzędzia cyfrowe są kanałami, poprzez które targi komunikują się z profesjonalistami z branży. Naszą następną inicjatywą będzie uruchomienie aplikacji na smartfony.

Konkluzje
Refleksje Mario Fiemsa na temat targów, ich potencjału i dynamiki rynku:
- Bardziej niż kiedykolwiek, w świecie, który podlega ciągłym zmianom, a w szczególności w czasie kryzysu, profesjonaliści z wtórnego rynku motoryzacyjnego muszą komunikować się i zastanawiać się nad stworzeniem własnego modelu ekonomicznego. Firmy potrzebują wydarzenia, na którym będą mogły zaprezentować swoje atuty, dzięki czemu lepiej sprostają nowym wyzwaniom. Targi w Europie i we Francji, poprzez swoją żywotność, potwierdzają kluczową rolę i wkład w dążenie do osiągnięcia tych celów. W ostatnich latach imprezy targowe dla profesjonalistów zwiększyły swoją powierzchnię wystawienniczą i liczbę odwiedzających o blisko 6%.
Targi Equip Auto są doskonałą okazją do zapoznania się z aktualną sytuacją rynku, lansowania nowych inicjatyw i tworzenia nowych projektów.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony