Inne

Inne

ponad rok temu  15.06.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

 

Nagroda dotyczy przede wszystkim wersji 200 KM, która montowana jest w modelach Peugeot RCZ, 308 CC i 308 GTi oraz Citroën DS4 i DS5. Silnik, poza zwiększoną do 200 KM mocą, charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 275 Nm, przy poziomie emisji CO2 wynoszącym 155 g/km (w modelach Peugeot RCZ i Citroën DS5).

Silnik benzynowy 1,6 l Turbo wieńczy pełną gamę silników o pojemnościach od 1,4 l do 1,6 l, oferujących moc w zakresie od 95 do 200 KM. Silniki z tej rodziny wyposażone są w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak bezpośredni wtrysk w wersji turbo, zmienny wznios zaworów, pompa oleju ze sterowanym przepływem czy też odłączana pompa wodna, dzięki czemu zapewniają mniejsze zużycia paliwa i poziomu emisji o 10 proc. w stosunku do jednostek poprzedniej generacji.

Blisko 75 proc. modeli Peugeot i Citroën korzysta z gamy silników benzynowych 1,6 l i 1,4 l. Silnik o pojemności 1,6 l montowany jest w modelach Peugeot 308, 3008, 5008, 508 oraz Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, DS3, DS4 oraz DS5.

Nagroda „Międzynarodowy Silnik Roku” organizowana jest przez Engine Technology International, a przyznawana przez międzynarodową kapitułę, w skład której wchodzi 76 dziennikarzy motoryzacyjnych z 36 krajów. Jury wyłania zwycięzców na podstawie jazd testowych, na podstawie których wybierają silniki oferujące największy komfort jazdy, najlepsze osiągi i najniższe zużycie paliwa w połączeniu z najnowszymi technologiami.

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony