Targi „Auto Nostalgia”, które w połowie maja odbyły się w Warszawie, to symboliczne rozpoczęcie sezonu dla miłośników pojazdów zabytkowych w Polsce.
- W tym roku odbywa się już szósta edycja. Było to pionierskie wyzwanie. Wspólnie z klubami i firmami branżowymi zbudowaliśmy polski rynek oldtimerów. Przyświecało nam hasło stworzenia w Warszawie „Mini Essen” - opowiada Mirosław Bugajski, organizator targów.
Tegoroczna edycja była wyjątkowa. Do Warszawy przywieziono trzy historyczne egzemplarze Porsche 911 RS z muzeum Porshe w Zuffenhausen. Była cała historia Mercedesa klasy E - od najnowszego modelu do przedwojennego. Fani polskiej motoryzacji podziwiali Fiata 518 z 1935 roku w wersji cabrio oraz Stara 28 z 1977 roku w stanie muzealnym. 25-te urodziny świętował Polonez Caro. W sumie goście mogli obejrzeć kilkaset aut.
Na warszawskich targach wystawiają się autokluby z całego kraju, właściciele prywatni, ale też coraz bardziej liczne firmy, które oferują produkty do renowacji samochodów zabytkowych.
- Widzimy duży bum w tej branży w Polsce – opowiada Tomasz Zaborowski z firmy Automobilne Centrum, która oferuje m.in. preparaty do restauracji felg. - To jednak specyficzna działalność. Zdarzają się takie sytuacje, że samochód po tuningu jest mniej warty niż przed nim. Na pewno nie jest to zajęcie dla każdego.
W Warszawie swoją ofertę prezentowało kilkanaście firm oferujących usługi i produkty dla branży. To firmy tapicerskie, blacharskie, lakiernicze, zajmujące się detailingiem czy chromowaniem.
Jakub Matuszkiewicz z firmy RestorFX Polska: - Prezentujemy najnowszą technologię rewitalizacji lakieru. RestorFX to coś w stylu nakładanego ręcznie lakieru bezbarwnego, samopoziomującego się, który wchodzi w reakcję termiczno-chemiczną z lakierem bazowym. Nasz produkt odbudowuje lakier i dodaje ok. 10 mikronów powierzchni ochronnej. Produkt dedykowany jest dla aut 3-4 letnich, do szybkiego odświeżenia lakieru, ale dobre zastosowanie znajduje też w renowacji aut zabytkowych.
- Uważam, że największą wartość ma samochód z lakierem oryginalnym. Metody polerowania niestety wycinają te mikrony, których i tak jest mało przy starych lakierach. Lepiej nadbudować lakier niż go wycinać – mówi Matuszkiewicz.
Kolejny ważny aspekt restauracji aut – usunięcie rdzy. - Po użyciu naszego produktu nie ma możliwości, że rdza ponownie wyjdzie – opowiada o zaletach systemu Brunox Epoxy Krzysztof Morański. Brunox Epoxy to szwajcarski produkt 2w1 – neutralizator rdzy i podkład epoxydowy.
- Produkt łączy się z rdzą, powstaje czarna powłoka, która jest jednocześnie podkładem. Malujemy i gotowe – mówi Morański.
TUTAJ możesz obejrzeć galerię zdjęć z targów Auto Nostalgia.
Komentarze (1)