Inne

Inne

ponad rok temu  02.06.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Rozwój fabryki Robert Bosch we Wrocławiu
Strona 1 z 2

Referat Christiana Kolzema, dyrektora fabryki układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, wygłoszony podczas konferencji prasowej w dniu 28 maja br.

Szanowni Państwo!

Mam dziś przyjemność przedstawić Państwu aktualną sytuację oraz perspektywy rozwoju fabryki Bosch we Wrocławiu, w której są produkowane komponenty dla działu Bosch Chassis Systems Control – Actuation.

Dotychczasowy rozwój fabryki

Rok 2013 był bardzo udany dla wrocławskiej fabryki, ponieważ zwiększyliśmy nasze obroty, a co za tym idzie, produkcję. To dobry wskaźnik zadowolenia rynku z nowych produktów w segmencie układów wspomagania siły hamowania firmy Bosch.

Porównując lata 2012 i 2013, udało nam się zwiększyć produkcję naszych układów wspomagania siły hamowania z 1,3 mln sztuk do 1,5 mln sztuk, nie licząc dostaw dla rynku części zamiennych. W 2014 roku planujemy wyprodukować 2,1 mln sztuk układów wspomagania siły hamowania, co stanowi potwierdzenie ścieżki wzrostu zapowiedzianej podczas ubiegłorocznej konferencji prasowej.

Wraz ze wzrostem produkcji, zwiększyła się także liczba pracowników, do 465 osób w maju 2014. Dodatkowo, planujemy kontynuować inwestycje. W 2014 przeznaczymy na cele inwestycyjne w fabryce kolejne 21 mln złotych, aby przygotować ją na dalszy wzrost produkcji w przyszłości.

Podstawą naszego obecnego i przyszłego wzrostu jest bardzo solidne i zdywersyfikowane portfolio klientów. Mamy szczęście ściśle współpracować nad rozwiązaniami poprawiającymi bezpieczeństwo na drogach z takimi producentami, jak BMW, Citroen, Fiat, Ford, Nissan, Opel/GM, Peugeot, Renault, Suzuki oraz Toyota.

Najważniejsze wydarzenia roku 2013

Rok 2013 nasza fabryka może zaliczyć do bardzo pracowitych. Wprowadziliśmy 32 nowe numery katalogowe oraz zupełnie nowe produkty. Nie odnotowaliśmy przy tym żadnych zwrotów, co oznacza perfekcyjną jakość dla nowych wdrożeń.

Najważniejszymi z wprowadzonych produktów są pompy hamulcowe typu tandem (TMC) dla układu iBooster w modelach VW eUp oraz Porsche Spyder.

Bardzo ważnym wydarzeniem było także wprowadzenie aluminiowego układu wspomagania siły hamowania (Tie Rod 4 Tandem Aluminum Power Brake) dla modeli BMW i3 oraz i8. Dzięki zastosowaniu aluminium udało nam się obniżyć wagę układu wspomagania siły hamowania o 30%, co pomaga poprawić efektywność spalania paliwa oraz zmniejszyć emisję CO2. Do produktów najnowszej generacji należy również układ wspomagania siły hamowania Tie Rod 4 Single dla modeli Nissan Qashqai oraz BMW Mini Cooper.

Zwroty jakościowe 0-km wynoszą 10 ppm. Oznacza to 10 zwróconych przez klientów produktów na jeden milion wyprodukowanych układów wspomagania siły hamowania. Nie jesteśmy jeszcze do końca usatysfakcjonowani tym wynikiem. W bieżącym roku do dnia dzisiejszego nasz poziom wynosi 1,5 ppm.

W roku 2013 skupiliśmy się również na transformacji naszej fabryki zgodnie z zasadami Lean Production. Zainicjowaliśmy działania w obszarze Bosch Production System, co ma na celu zwiększenie aktywności biznesowej fabryki i wsparcie przyszłego wzrostu. Bosch Production System jest powiązany z systemem produkcyjnym Toyoty.

Kolejnym kamieniem milowym w 2013 roku jest rozpoczęcie działania wyspecjalizowanego zespołu prototypowni WwP. Zespół, dysponujący dedykowanym sprzętem, koncentruje się na spełnianiu oczekiwań klientów, na wszystkich etapach opracowywania prototypów oraz we wszystkich aspektach z tym związanych.

Dalsze plany fabryki we Wrocławiu

W 2014 roku wprowadzimy na rynek kolejne 24 numery katalogowe, wśród nich układ wspomagania siły hamowania Tie Rod 4 Single dla koncernu TPCA, nowe produkty dla BMW, Fiata, Renault, Iveco i wielu innych producentów.

Ważnym kamieniem milowym dla naszej dywizji będzie wprowadzenie układu wspomagania siły hamowania iBooster dla modelu Tesla, planowane na lato 2014. Tesla jest samochodem elektrycznym oferującym wyjątkową przyjemność jazdy i doskonałe osiągi.

W czasie testów zimowych prowadzonych w Szwecji zaprosiliśmy naszych klientów, aby mogli zapoznać się z najnowszym układem wspomagania siły hamowania o nazwie iBooster. Wrocławska fabryka produkuje pompy hamulcowe TCM dla tych układów. Opinie klientów na temat wydajności hamulców były bardzo pozytywne. Z pewnością pomoże to w zwiększeniu sprzedaży układów iBooster, ale także zapewni wzrost fabryce we Wrocławiu.

W jaki sposób układ iBooster wpisuje się w naszą ofertę produktów?

Obecna oferta produktów Bosch odpowiada aktualnym megatrendom w motoryzacji, do których należą: elektryfikacja, bezpróżniowe systemy hamulcowe, ochrona pieszych, hamowanie awaryjne oraz automatyzacja jazdy.

Klasyczne układy podciśnieniowe są stosowane w konwencjonalnych silnikach spalinowych oraz w połączeniu z układem ESPhev do rekuperacji energii hamowania. iBooster jest bezpróżniowym elektrycznym układem wspomagania siły hamowania, odpowiednim dla wszystkich koncepcji napędowych. Układ oferuje najwyższą dynamikę hamowania w połączeniu ze standardowym układem ESP. W połączeniu z wersją ESPhev oferuje bezpróżniową funkcję wspomagania hamowania, wysoką dynamikę i rekuperację. Układ iBooster stanowi idealne dopełnienie naszej oferty produktów. Nowe, bogatsze portfolio oferuje wysoce innowacyjne i atrakcyjne cenowo rozwiązania, odpowiadające wszystkim potrzebom i trendom rynkowym.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony