Inne

Inne

ponad rok temu  22.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Rynek dostawców zaciera granice

W ostatnich latach rynek dostawców części samochodowych bardzo się otworzył, co doprowadziło do zatarcia granic międzykontynentalnych – twierdzą eksperci CRS Polska, firmy specjalizującej się w kontroli jakości części samochodowych. W związku z przepływem części między państwami, często na duże odległości, bardzo ważny jest nadzór nad nimi na miejscu, gdzie docierają. Służy temu rezydentura, która pozwala szybko wykryć wadliwe partie, ograniczając koszty o nawet 70%.

Coraz większe wymagania klienta i duża konkurencja na rynku samochodowym wymuszają na koncernach ciągłą dbałość o najwyższą jakość produktu finalnego. – Warto pamiętać, że jedna akcja serwisowa może dla producenta samochodów oznaczać milionowe straty. Stąd coraz większa skłonność do kontroli poszczególnych etapów procesu, by mieć pewność, że odpowiednio wcześnie zidentyfikujemy i usuniemy problem. W szczególności, że taka dbałość o szczegóły to tak naprawdę troska nie tylko o bezpieczeństwo, ale i satysfakcję kierowcy i jego pasażerów, którzy w przyszłości będą podróżować wyprodukowanym samochodem – mówi Marzena Jurkiewicz, Dyrektor CRS Polska.

Koncerny zdają sobie sprawę z rosnących wymagań klientów, dlatego popyt na usługi takich firm jak CRS rośnie z roku na rok. W procesie produkcji samochodów bardzo ważna jest współpraca między dostawcą części a producentem samochodów. W czasach, gdy odległości pomiędzy dostawcą a klientem są bardzo duże, idealnym środkiem jest posiadanie swojego przedstawiciela na terenie zakładu klienta. Rozwiązaniem stanowiącym pomost pomiędzy obiema stronami jest usługa rezydentury, która pozwala dostawcom i producentom zaoszczędzić czas i pieniądze. Znając doskonale proces produkcji części u dostawcy oraz proces montażu w zakładzie klienta, w razie wystąpienia problemu, inżynier-rezydent dokładnie wie, jak przeprowadzić działania zapobiegawcze, jak ocenić skalę problemu oraz miejsce, w którym mógł on wystąpić. Taka osoba jest w stanie szybko wyodrębnić zainfekowane dostawy, co ogranicza konieczność kontroli całej zawartości magazynu i przekłada się na dużo mniejsze koszty.

– Oszczędności w takich przypadkach mogą wynosić nawet 70% – podkreśla Marzena Jurkiewicz.

Informacja do dostawcy oraz natychmiastowe działania zapobiegawcze, w dużym stopniu ograniczają reklamacje oraz związane z tym wydatki. Dzięki temu dostawca w znacznym stopniu redukuje czas reakcji oraz koszty związane z dojazdem do klienta. Rezydent, nadzorując proces selekcji, może go też ulepszyć, proponując rozwiązania usprawniające przeprowadzanie kontroli. Według wyliczeń firmy CRS Polska w tym przypadku oszczędność może sięgać nawet do 50% kosztów całej kontroli.

Wysokiej jakości akcesoria i podzespoły samochodowe wpływają na korzyść obu stron: samego dostawcy, który nie będzie zmagał się z przyszłymi reklamacjami, jak i producenta, który wypuści na rynek pełnowartościowy i bezpieczny produkt. W tej układance, takie firmy jak CRS Polska spełniają coraz ważniejszą rolę. To właśnie dzięki nim proces jest stale monitorowany i wadliwe części są bardzo szybko identyfikowane. Ważne jest również to, że łącznik, jakim jest firma kontrolująca jakość części, może działać w imieniu dowolnego dostawcy z całego świata, który prowadzi działalność w Polsce. To dla takiego dostawcy np. z Chin oznacza ogromne oszczędności. Stąd popularność usług świadczonych przez CRS Polska rośnie – tylko w 2015 roku liczba klientów firmy zwiększyła się dwukrotnie.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony