Inne

Inne

ponad rok temu  12.08.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Samochody Mitsubishi Outlander (CW)

Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach Mitsubishi Outlander (CW) w wersji 5-miejscowej wyprodukowanych w latach 2010-2011, ze względu na błąd w procesie wstępnego montażu, śruby tylnej piasty (4 z każdej strony, łącznie 8) mogły zostać niewłaściwie przymocowane (dokręcone z niedostatecznym momentem). Jeśli klient użytkuje samochód z usterką przez dłuższy czas, śruby mocowania tylnej piasty mogą stopniowo rozluźniać się i powodować specyficzny dźwięk. Ostatecznie piasta tylnego koła może się odkręcić.W Polsce wada dotyczy 110 sztuk samochodów.


Wszyscy klienci, którzy zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka. W zależności od poprawności przykręcenia śrub piasty tylnej, śruby te zostaną dokręcone przy użyciu klucza dynamometrycznego lub śruby zostaną wymienione lub zostanie wymieniona cała piasta.


Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215).


Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt. 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony