Inne

Inne

ponad rok temu  22.07.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Układy klimatyzacji przyczyniają się do globalnego ocieplenia z uwagi na to, że zużywają energię, a czynnik chłodzący może wyciekać do atmosfery. Wpływ czynnika chłodzącego na klimat określa się jako Potencjał Tworzenia Efektu Cieplarnianego (GWP). Czynnik R-1234yf jest znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż aktualnie stosowany czynnik R-134a, a jego GWP wynosi 4, w porównaniu z GWP = 1430 dla czynnika R-134a.
Delphi rozpoczęło prace nad stworzeniem układu HVAC wykorzystującego alternatywny czynnik chłodzący jeszcze zanim Unia Europejska ogłosiła w 2006 roku, że od roku 2011 planuje się zabronić stosowania w nowych platformach samochodów czynnika chłodzącego o GWP przekraczającym 150.
- Firma Delphi odegrała czołową rolę we wspieraniu naszych klientów w procesie przechodzenia na nowy czynnik chłodzący, spełniający przepisy UE oraz zdobywaniu obowiązujących w USA kredytów za obniżenie poziomu emisji CO2 w spalinach - stwierdził James Bertrand, prezydent Delphi Thermal Systems.
- Delphi jest jedną z pierwszych firm, która wprowadziła na rynek tak innowacyjna i ważną dla środowiska naturalnego technologię. Jednocześnie jest to najnowszy przykład oszczędzających energię i przyjaznych dla środowiska produktów Delphi przeznaczonych dla układów HVAC.
Delphi będzie dostarczać kompresor i skraplacz dla samochodu produkcji europejskiej, jednego z pierwszych, w których zastosowany będzie nowy czynnik chłodzący R-1234yf. Elektronicznie (lub zewnętrznie) sterowany kompresor Delphi o zmiennych parametrach może dostosować przesunięcie lub moc do okoliczności, tak by spełniać różne wymagania układu napędowego i wymagania związane z zapewnieniem komfortu w kabinie pasażerskiej. To najbardziej oszczędna, pod względem zużycia paliwa, technologia, która może być precyzyjnie skalibrowania, tak by zapewnić utrzymanie wyjątkowych osiągów i oszczędność energii. Aby zapewnić kompatybilność z czynnikiem R-1234yf, Delphi wykorzystuje nowy środek smarujący do kompresora, poprawiający działanie i podnoszący trwałość układu. Nowy środek smarujący jest również kompatybilny ze starszymi rozwiązaniami i może być nadal stosowany z czynnikiem R-134a. System wykorzystuje również skraplacz bazujący na technologii rurki zwijanej 16mm. Wiodące w przemyśle samochodowym skraplacze Delphi bazujące na technologii rurki zwijanej, to wysoko wydajne, kompaktowe, aluminiowe wymienniki ciepła. Zostały zaprojektowane tak, by były wszechstronne, lekkie i zapewniały wysoką wydajność przy niższych kosztach zastosowanych materiałów. Ponadto, Delphi może dostarczyć parownik, termalne zawory ekspansyjne i wewnętrzny wymiennik ciepła, które wszystkie są kompatybilne z nowym czynnikiem R-1234yf.

- Tak naprawdę naszą siłą jest integracja systemów, wchodzących w skład pełnej oferty produktów przeznaczonych dla układów HVAC - wyjaśnia Bertrand.
- Delphi znajduje się w wyjątkowej pozycji i może pomóc producentom samochodów dokonać bezproblemowego przejścia na nowy czynnik R-1234yf oferując sprawdzone, trwałe i skuteczne systemy i komponenty.
Po wprowadzeniu w tym roku nowego czynnika chłodzącego R-1234yf, Delphi zwiększy ilość i poszerzy zakres produkowanych systemów i modułów HVAC przystosowanych do nowego czynnika chłodzącego, tak by obejmowały one również inne samochody produkowane w Europie, Ameryce Północnej i w Azji.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony