Od stycznia do sierpnia 2011 r. 24% szkód zgłoszonych w TUiR WARTA zostało zlikwidowanych na podstawie rozmowy telefonicznej. Tą drogą Towarzystwo zlikwidowało ponad 70% szkód z ubezpieczeń osobowych, co drugą szkodę mieszkaniową i co trzecią korporacyjną. Dynamicznie rośnie też liczba szkód komunikacyjnych likwidowanych telefonicznie - z 5% w styczniu - do 16% w sierpniu br.
Decyzja o wypłacie odszkodowania może być podjęta już podczas pierwszej rozmowy z poszkodowanym klientem. Jest to możliwe dzięki temu, że większość operatorów Centrum Alarmowego WARTY to wykwalifikowani likwidatorzy szkód. Osoby te nie tylko przyjmują zgłoszenie o szkodzie, ale mają również uprawnienia do pełnej likwidacji, w tym do wyceny szkody oraz podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania.
Dodatkowo, dzięki temu, że rozmowy w centrum alarmowym są nagrywane, telefoniczna deklaracja klienta zastępuje część dokumentacji wcześniej przyjmowanej tylko w formie pisemnej, co znacznie wydłużało proces likwidacyjny. Stąd też przy niewielkich szkodach, które stanowią znaczny procent przypadków, istnieje możliwość uzgodnienia z klientem kwoty i podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania praktycznie od ręki. Oczywiście klient nie musi podejmować decyzji od razu - jeśli poprosi o czas do namysłu, likwidator zadzwoni w uzgodnionym terminie.
Wysokość odszkodowania w ścieżce telefonicznej szacowana jest w oparciu o profesjonalne, stosowane przez rzeczoznawców narzędzia do wyceny – m.in. programy: Carwert firmy Eurotax, Norma Pro i Zico.
Komentarze (0)