„Wszystko się starzeje” – to hasło kampanii Tenneco, producenta amortyzatorów Monroe, której celem jest przypomnienie kierowcom oraz pracownikom warsztatów samochodowych, że amortyzatory i części zawieszenia – podobnie jak inne produkty konsumpcyjne – również się zużywają i wymagają wymiany.
Autorzy kampanii stawiają znak równości pomiędzy zużytymi amortyzatorami a innymi przedmiotami, które prędzej czy później przejawiają symptomy zużycia, jak np. banany, szczoteczki do zębów czy buty.
- Wielu kierowców nie do końca rozumie, na czym polega praca układu sterowania zawieszeniem – mówi Alex Gelbcke, Tenneco Vice Prezydent oraz Dyrektor Generalny Aftermarket EMEA. - Z tego powodu, a także dlatego, że niełatwo dostrzec te komponenty, kierowcy są przeświadczeni, że te elementy nigdy nie ulegają zużyciu. Jednakże owe komponenty naprawdę się zużywają, co może w wielu sytuacjach rzutować na bezpieczeństwo jazdy.
Układ zawieszenia odgrywa kluczową rolę. Jeśli elementy te są zużyte, mogą one na wiele sposobów wpływać na bezpieczeństwo, włącznie ze zwiększeniem drogi zatrzymania podczas hamowania awaryjnego. A każdy dodatkowy metr hamowania zwiększa ryzyko wystąpienia wypadku...
Aby uwypuklić tę kwestię, przedstawiciele sektora zalecają wykonywanie przynajmniej raz w roku kompleksowych przeglądów układu zawieszenia oraz testów na jego zużycie, a także wymianę zużytych elementów układu po 80 000 km.
Więcej na: www.monroe.com
Komentarze (0)