Prototyp LRX został pokazany po raz pierwszy w grudniu 2007 roku. Oficjalna premiera odbędzie się jeszcze w tym roku. Pierwsze egzemplarze produkowanego w Halewood auta trafią do salonów na początku 2011 r. W późniejszym okresie LRX będzie oferowany także z napędem hybrydowym łączącym silnik Diesla z elektrycznym. Taka decyzja to zapowiedź nowej strategii koncernu, wynikającej z pokusy osiągnięcia dwóch celów. Pierwszy to zaoferowanie klientom konkurencyjnego produktu, a crossovery innych firm sprzedają się głównie w wersjach z napędem na jedną oś. Drugi to osiągnięcie możliwie jak najniższej emisji CO2. Land Rover twierdzi, że najoszczędniejsze wersje LRX-a będą emitować nie więcej, niż 130 g/km. Grupa Jaguar Land Rover przeznaczy ponad 800 mln funtów na rozwój ekologicznych technologii w swoich samochodach.
Komentarze (0)