Inne

Inne

ponad rok temu  10.05.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

UOKiK: Auta do serwisów

Producenci aut Suzuki SX4 S-Cross, Toyota Yaris oraz Yaris HV, Lexus GS300 oraz IS250 poinformowali Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre modele ich aut mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

SX4 S-Cross - poinformowano, że w modelu odległość szwów poszycia oparć foteli przednich przechodzących w pobliżu modułu bocznej poduszki powietrznej może być niewłaściwa. W przypadku zaistnienia konieczności aktywowania bocznej poduszki powietrznej, siła potrzebna do rozerwania szwów może być niewystarczająca i spowodować niepoprawne otwarcie poduszki bocznej. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 6 099 samochodów. Informacji związanych z kampanią udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137). 

Toyota Yaris oraz Yaris HV - poinformowano, że przedmiotowe samochody są wyposażone w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa przeznaczone dla każdego z pasażerów siedzących w drugim rzędzie siedzeń. Dolna część pasa jest mocowana do nadwozia przy pomocy uchwytu. W związku z niewłaściwym ustawieniem matrycy w procesie produkcji, uchwyt może posiadać ostre krawędzie. Podczas kolizji może dojść do przecięcia i oderwania dolnej części pasa od uchwytu. W rezultacie wzrasta ryzyko nieskutecznej ochrony pasażerów przed skutkami zderzenia. Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 1 676 samochodów

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00). 

Lexus GS300 oraz IS250 - Poinformowano, że przedmiotowe samochody są wyposażone w układy paliwowe zawierające czujnik ciśnienia paliwa przykręcany do głównego przewodu zasilającego (listwy). Na skutek użycia niewłaściwego momentu dokręcenia czujnika ciśnienia paliwa, może pojawić się nieszczelność między czujnikiem ciśnienia paliwa a listwą, zwiększająca się w miarę upływu czasu. W takiej sytuacji może pojawić się zapach oraz następować wyciek paliwa. W związku z pracą układu w wysokich temperaturach, zwiększa to ryzyko wystąpienia pożaru. Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 520 samochodów. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00). 

Szczegółowe informacje oraz numery VIN samochodów objętych kampanią naprawczą dostępne są u producentów oraz na stronach UOKIK.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony