Inne

Inne

ponad rok temu  09.10.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

UOKiK: Kampania serwisowa Harleya

Niektóre motocykle marki Harley-Davidson mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Informacja dotyczy modeli: Street (XG500 i XG750) z roku modelowego 2015 oraz Touring z roku modelowego 2014 i 2015, wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych.

W przypadku modelu Street występuje defekt związany z pompą paliwa (słabe uszczelnienie wlotu pompy paliwa). Może to spowodować przerwanie dopływu paliwa podczas przyspieszania przy niskim poziomie paliwa, prawdopodobnie zanim pojawi się kontrolka rezerwy. Jeżeli problem pozostanie nierozpoznany, podczas przyspieszeń przy poziomie paliwa poniżej 3 litrów motocykl może na chwilę stracić moc, by później nagle ją odzyskać, zwiększając ryzyko utraty kontroli i wypadku.

Przedsiębiorca poinformował, że do czasu dokonania naprawy, należy:

- w trakcie kolejnej jazdy udać się na najbliższą stację benzynową,
- zatankować zbiornik do pełna,
- zresetować dzienny przebieg – odnieść się do instrukcji użytkownika,
- przejechać nie więcej niż 160 km bez tankowania zbiornika,

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 24 motocykle.

Aż 115 motocykli w Polsce dotyczy informacja odnośnie modelu Touring. Jak się okazuje, występuje w nim defekt związany z gniazdami mocowań kufrów bocznych. W określonych warunkach drut sprężynowy w gnieździe może nie utrzymać adekwatnego napięcia, odczepiając śrubę mocującą od gniazda. Jeżeli problem pozostanie nierozpoznany, kufry boczne mogą oddzielić się od motocykla w trakcie jazdy, stwarzając zagrożenie dla innych użytkowników drogi.

Przedsiębiorca poinformował, że do czasu dokonania naprawy, ważne jest by sprawdzać motocykl przed każdą jazdą zgodnie z poniższą procedurą:

- należy otworzyć sakwę i sprawdzić, czy pomiędzy śrubą mocującą a gumową przelotką jest metalowa podkładka. Następnie chwycić kufer z przodu i z tyłu wzdłuż górnej krawędzi i upewnić się, że kufer jest pewnie umocowany pomiędzy śrubą mocującą a gniazdem;

- jeżeli brakuje podkładki albo kufer nie jest dobrze zapięty, należy ściągnąć kufer zgodnie z instrukcją obsługi i jeździć bez niego, do czasu przeprowadzenia akcji serwisowej.

Przedsiębiorca prosi właścicieli motocykli o kontakt z autoryzowanym dealerem motocykli Harley-Davidson w celu dokonania naprawy.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony