Inne

Inne

ponad rok temu  26.06.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

UOKiK: Kampania serwisowa Toyoty

Niektóre samochody marki Toyota Corolla, wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii od 03.05.2002 r. do 12.03.2005 r. oraz Toyota Yaris, wyprodukowane we Francji od 18.04.2001 r. do 30.03.2007 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Firma Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. powiadomiła prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że ww. samochody wyposażone są w przednie poduszki powietrzne pasażera z napełniaczami, które według powiadomienia złożonego przez ich producenta, tj. firmę Takata, mogły zostać w procesie produkcji napełnione niewłaściwie wytworzonym materiałem. W razie odpalenia poduszki podczas kolizji może nieprawidłowo przebiegać proces napełniania poduszki, zwiększając ryzyko obrażeń pasażera. Ponadto w niektórych modelach wyposażonych w poduszki uruchamiane jednostopniowo (wyprodukowanie przez Takatę) w miarę upływu czasu wzrasta ryzyko przedostawania się wilgoci do wnętrza napełniacza. Wpływ wzrostu wilgotności wewnątrz poduszki pasażera na przebieg procesu jej uruchomienia nie jest znany.

Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 23 543 samochody. Przedsiębiorca zadeklarował, że pojazdy wyposażone w przednie poduszki pasażera uruchamiane jednostopniowo będą podlegały próbie szczelności napełniacza. Jeżeli napełniacz okaże się nieszczelny, zostanie wymieniony natychmiast. W pozostałych przypadkach samochód zostanie zwrócony klientowi bez wymiany napełniacza, a napełniacz zostanie wymieniony w terminie późniejszym, kiedy będzie dostępna odpowiednia ilość zmodyfikowanych części. W odpowiednim czasie właściciele tych samochodów zostaną zaproszeni na wymianę napełniaczy.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel. 22 449 05 00 oraz 22 449 06 60).

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony