Organizowane corocznie Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych to okazja do otwartej dyskusji z przedstawicielami podmiotów rynku likwidacji szkód komunikacyjnych. Wysoki poziom merytoryczny spotkania gwarantuje obecność ekspertów rynku, serwisów i dealerów samochodów, jak również przedstawicieli firm ubezpieczeniowych.
Podczas tegorocznego spotkania poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia, jak: porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi; wynajem samochodu zastępczego w szkodach OC; nowe części zamienne w szkodach OC; optymalizacja części w naprawach z OC i AC; aspekty prawne kosztorysu; działania importerskich działów marketingu – czy promocje napraw mechanicznych mają sens?; wykonywanie napraw serwisowych (bieżących) samochodów, a utrata gwarancji producenta; benchmarking serwisowy; problemy występujące przy likwidacji szkód komunikacyjnych i metody postępowania oraz zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów.
Ważnym wydarzeniem każdego forum jest rozstrzygnięcie plebiscytu „Złoty Zderzak” – rankingu sporządzonego na podstawie analizy ogólnej jakości współpracy między towarzystwami ubezpieczeniowymi, a serwisami – autoryzowanymi i nieautoryzowanymi. Oceniany jest poziom kompetencji i rzetelność likwidatorów, szybkość i sprawność procesu likwidacji szkody, ilość skarg, odwołań oraz pozwów sądowych kierowanych przeciwko towarzystwom ubezpieczeniowym, jak i ocena atrakcyjności polis pod kątem ich sprzedaży. Badanie przeprowadzane jest za pomocą ankiety elektronicznej.
W roku ubiegłym w badaniu udział wzięło 14 towarzystw ubezpieczeniowych oraz kilkanaście tysięcy serwisów (22 proc. – serwisy niezależne, 78 proc. – autoryzowane). Ankieta podzielona została na dwie części: główną – dotyczącą procesu likwidacji szkód oraz część związaną ze sprzedażą polis ubezpieczeniowych.
Ubiegłorocznym zwycięzcą Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z Firmami Ubezpieczeniowymi została firma TUIR Allianz SA. Drugie miejsce zajęło PZU SA, a na pozycji trzeciej uplasowało się Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych AVIVA.
Do wzięcia udziału w badaniu PIM zachęca wszystkie serwisy, które prowadzą naprawy blacharsko-lakiernicze. Można tego dokonać poprzez wypełnienie ankiety, która dostępna jest również na stronie: http://moje-ankiety.pl/respond-28960.html.
Dodajmy, że w ramach forum przyznane zostaną również tytuły: „Auto Salon” (najlepszy obiekt dealersko-serwisowy w Polsce) oraz „Menedżer Rynku Dealerskiego i Serwisowego".
VII Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych odbędzie się w dniach 13-14 listopada w Hotelu Softel Victoria w Warszawie (ul. Królewska 11). Więcej na: www.konferencjamotoryzacyjna.pl.
Komentarze (0)