Inne

Inne

ponad rok temu  07.02.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Wartościowa marka DEKRA

Miniony rok nie był zbyt dobry w kwestii wartości firm na rynku niemieckim, o czym świadczy choćby spadek indeksu DAX dla marek. Jednak nie dotyczy to wszystkich. Kilka marek odcięło się od tego trendu notując spore wzrosty swojej wartości – wśród nich, na drugim miejscu, znalazła się DEKRA.

Złota trójka

O sukcesie marki DEKRA informuje portal Horizont, dla którego badania w tym zakresie przeprowadziły „The Brand Ticker” i ”Spirit for Brands”. Oprócz naszej firmy, która zajęła ostatecznie drugie miejsce, na podium znalazły się także Adidas oraz BASF. 

Niezawodna DEKRA

Rynkowa wartość marki DEKRA podniosła się w 2016 roku o 45% do kwoty 730 mln euro. Jednak co stoi za tym sukcesem? Autorzy rankingu wskazują na kilka czynników, które wywindowały DEKRA na sam szczyt. Po pierwsze DEKRA zachowała zaufanie kierowców w trudnym dla branży samochodowej roku 2016, kiedy to żniwa zbierała „afera spalinowa”. Pomaga też bycie sponsorem arbitrów piłkarskich sędziujących mecze Bundesligi. Z jednej strony sponsoring ten wzmacnia skojarzenia z DEKRA jako neutralnym i godnym zaufania arbitrze na rynku samochodowym, a z drugiej jest doskonałym nośnikiem samej marki na rynkach całego świata, gdzie coraz chętniej ogląda się mecze Bundesligi – podkreślają eksperci.

O badaniu

Badanie wartości marek opiera się na Instrumencie „Brand Ticket”, który z jednej strony codziennie zbiera i analizuje informacje prasowe o poszczególnych markach, a następnie łączy je z innymi ważnymi danymi mającymi wpływ na wartość marki, jak np. sytuacja finansowa firmy. Informacje o poszczególnych markach pochodzą z około dwóch milionów źródeł publikowanych w siedmiu językach.

O DEKRA

DEKRA działa w branży związanej z bezpieczeństwem od 90 lat. Została założona w 1925 roku w Berlinie jako Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V., a dziś jest jedną z wiodących na świecie organizacji eksperckich. DEKRA SE jest filią DEKRA e.V. i nadzoruje działalność operacyjną Grupy. 

DEKRA osiągnęła sprzedaż w wysokości około 2,7 miliardów euro w 2015 roku. Firma zatrudnia obecnie 37 400 osób w ponad 50 krajach na pięciu kontynentach, które świadcząc wykwalifikowane i niezależne usługi eksperckie, pracują dla bezpieczeństwa na drodze, w pracy i w domu. 

Powyższe usługi różnią się i obejmują zakres od kontroli pojazdów i oceny przez eksperta, do likwidacji szkód oraz kontroli budowy, badań i certyfikacji produktów i systemów, a także szkoleń i pracy tymczasowej. 

Wizja do zrealizowania na 100 urodziny w 2025 roku jest taka, aby DEKRA stała się globalnym partnerem na rzecz bezpiecznego świata.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony