W okresie dwudziestolecia międzywojennego funkcjonowało w Polsce łącznie ok. 20 wytwórni motocykli, motorowerów i silników przyczepnych do rowerów. Motocykl w Polsce był jedynym dostępnym dla zwykłych obywateli pojazdem mechanicznym również po zakończeniu II wojny światowej.
Łącznie, do czasu zakończenia produkcji w 1985 roku, polskie fabryki opuściło blisko 3 miliony motocykli i skuterów.
Publikacja „Polskie motocykle 1918-1945” skupia się na słynnych Sokołowach, ale również na markach mniej znanych, jak choćby: MOJ, Perkun, Podkowa, Niemen, Wul-Gum, Lech, Tornedo, SM i Zuch. Autor przybliża historię tych motocykli, ich wytwórni i ludzi zaangażowanych w ich tworzenie. Trzecie wydanie tej książki to 30 nowych, unikatowych fotografii (m.in. motocykli Lech, Lot, Wul-Gum-I).
Prawie 40-letnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli przedstawiono w książce „Polskie motocykle 1946-1985”. Starszym czytelnikom przypomni ona dawne czasy, gdy na naszych drogach królowały pojazdy marek WFM, WSK, SHL i SFM, młodszych zaś zapozna z tymi pojazdami.
Obie książki dostępne są w ofercie Wydawnictwa Komunikacji i Łączności (www.wkl.com.pl).
Komentarze (0)