Koncern opublikował wyniki finansowe za rok 2011, zwracając uwagę na: wzrost wolumenu sprzedaży o 6,7% dzięki bardzo dobrej pierwszej połowie minionego roku. Zysk operacyjny wynoszący 1 945 milionów euro, stanowi 9,4% sprzedaży netto i 39% wzrostu w zysku netto. Firma potwierdza też utrzymanie wysokich marż w działalności specjalistycznej i skuteczne przeciwdziałanie wyższym kosztom surowców.
We wdrażaniu swojej strategii, Michelin wykorzystuje wiele unikalnych przewag konkurencyjnych, w tym czołowe pozycje zarówno w segmencie opon Premium, jak i w każdej działalności specjalistycznej, a także dobrze zbilansowany globalny zasięg, który jest jeszcze dodatkowo wzmocniony w 2012 roku poprzez otwarcie nowych zakładów w Brazylii i Chinach. Michelin potwierdza swoją ambicję osiągnięcia przynajmniej 25% wzrostu i wygenerowania dodatniego salda wolnych środków pieniężnych w okresie 2011-2015 oraz podnosi swój cel osiągnięcia zysku operacyjnego w 2015 roku do 2,5 miliarda euro. Jako część tego procesu, Michelin przedstawił nowy program poprawy konkurencyjności swoich produkcyjnych procesów i usług o około 1 miliard euro w ciągu najbliższych pięciu lat.
W 2012 roku, Michelin chce utrzymać stabilny wolumen sprzedaży, ponieważ globalne rynki opon doświadczają zróżnicowanych poziomów wzrostu, w środowisku, które pozostanie przychylne na nowych rynkach, ale mniej prężne w Europie. Wzrost zysku operacyjnego oraz, biorąc pod uwagę wydatki kapitałowe rzędu 1,9 miliarda euro rocznie, wygenerowanie wolnych środków pieniężnych powinny być zgodne z celami Grupy na 2015 rok.
Komentarze (0)