Producent odnotował 10-procentowy wzrost wartości sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Globalna wartość sprzedaży Valeo w pierwszym kwartale 2016 roku wyniosła 3,9 mld euro, z czego 3,4 mld euro przyniosły dostawy na pierwszy montaż, co stanowi 88 proc. wartości globalnej sprzedaży firmy. O 6% wzrosła w tym samym okresie sprzedaż na rynek wtórny, wynosząc 411 mln euro.
Łączna sprzedaż Grupy Valeo na poszczególnych kontynentach rosła szybciej niż produkcja samochodów i ukształtowała się następująco:
- Europa – wzrost o 10 proc., czyli o 9 punktów procentowych więcej niż wzrosła produkcja samochodów,
- Chiny – wzrost o 13 proc., czyli o 9 punktów procentowych więcej niż wzrosła produkcja samochodów,
- Azja (bez Chin) – wzrost o 9 proc., czyli 10 punktów procentowych więcej niż wzrosła produkcja samochodów,
- Ameryka Północna – wzrost o 11 proc., czyli o 6 punktów procentowych więcej niż wzrosła produkcja samochodów,
- Ameryka Południowa – 12 proc. spadek sprzedaży, podczas gdy produkcja samochodów spadła tam aż o 25 proc.
- Wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 potwierdzają, że sprzedaż Valeo nabiera tempa szybciej niż przyrost sprzedaży samochodów – komentuje Jacques Aschenbroich, prezes i dyrektor wykonawczy Valeo. - Oczekujemy, że wzrost ten utrzyma się dzięki przejęciu przez nas firm Peiker i Spheros oraz joint venture z firmą Siemens. Pozwoli nam to umocnić pozycję na rynkach o dużym potencjale wzrostu.
Firma Peiker to niemiecki producent rozwiązań telematycznych, Spheros jest z kolei światowym liderem w dziedzinie klimatyzacji dla autobusów. W ramach partnerstwa z firmą Siemens Valeo będzie wspólnie produkować napędy elektryczne do samochodów.
Komentarze (0)