Inne

Inne

ponad rok temu  19.05.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

image_gallery

 

Komisja uważa, że wdrożenie dyrektyw jest sprawą priorytetową. Dlatego, jeśli nie otrzyma formalnego powiadomienia o transpozycji dyrektywy ramowej 2007/46 (dzięki której w całej Unii ma obowiązywać jedna procedura homologacji tego typu aut) przez Polskę, podejmie kroki w celu skierowania sprawy do Trybunału Sprawiedliwości UE – głosi komunikat KE. Dyrektywa ma przyczynić się do wzrostu konkurencyjności europejskiego sektora motoryzacyjnego i uproszczenie procedur homologacji. Zamiast różnych homologacji obowiązujących w 27 krajach UE, wprowadza wspólnotową homologację na zasadzie harmonizacji i wzajemnego uznawania. W praktyce, państwa członkowskie mają udzielać homologacji tylko takim pojazdom, częściom, układom lub oddzielnym zespołom technicznym, które spełniają wspólnie przyjęte standardy, dzięki czemu homologacja jest uznawana w całej UE. System ten obowiązuje już w odniesieniu do samochodów osobowych, motocykli i ciągników rolniczych. Nowelizacja z roku 2007 rozszerza go na pozostałe kategorie pojazdów. Wejście w życie dyrektywy jest przewidziane stopniowo do roku 2014, w zależności od kategorii pojazdu.

GALERIA ZDJĘĆ

Za zwłokę w sprawie dyrektywy homologacyjnej
Za zwłokę w sprawie dyrektywy homologacyjnej

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony