Już po raz dziesiąty Polska Izba Motoryzacji ogłosiła wyniki Badania Satysfakcji ze współpracy Warsztatów Naprawczych z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi.
Wyniki ogłoszono 1 grudnia br. podczas X Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Nagrodę główną – statuetkę Złotego Zderzaka – otrzymało STU Ergo Hestia, którego średnia ocena w skali od 1 do 5 wyniosła 3,923 (3,41 w 2014 roku). Na miejscu drugim, tak ja przed rokiem, znalazł się stały bywalec podium – TUiR Allianz z oceną 3,919 (3,26 w 2014 roku). Z wynikiem na poziomie 3,80 (2,94 w 2014 roku) podium zamknęło PZU.
Złoty Zderzak to jedyne w Polsce badanie, w którym warsztaty naprawcze oceniają firmy ubezpieczeniowe. Klient naprawiający swój samochód w warsztacie często wybiera opcję naprawy bezgotówkowej i chce, by to warsztat w jego imieniu załatwił wszelkie formalności z ubezpieczycielem. W praktyce oznacza to, że klient jest w serwisie tylko dwa razy: zostawia rozbity samochód, a potem odbiera naprawiony. Taki klient często nie zdaje sobie sprawy, ile pracy wykonuje za niego warsztat. Ocena procesu likwidacji szkód dokonywana przez warsztaty jest zatem obiektywna i rzeczowa. To właśnie po tym, jak jest likwidowana szkoda, można poznać, jak profesjonalny jest ubezpieczyciel i czy rzeczywiście dba o bezpieczeństwo swoich klientów.
W tegorocznej edycji badania oceniane były między innymi:
- ogólna jakość współpracy,
- poziom kompetencji i rzetelność,
- sprawność przebiegu likwidacji szkód,
- uznawanie stosowania części oryginalnych,
- uznawanie stawek RBG,
- uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego,
- liczba skarg, odwołań i pozwów.
Zdecydowanie słabiej niż przed rokiem warsztaty oceniły rozliczenia kosztów wynajmu samochodu zastępczego. Średnia w tym pytaniu nie przekroczyła 2,79 pkt. (3,2 pkt. w 2014).
Więcej na:
www.pim.pl
Komentarze (0)