Nowe technologie

Warto wiedzieć

3 godziny temu  23.08.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Karoseria niczym kapsuła kosmiczna pochłaniająca energię

OMODA&JAECOO rozpoczyna obecnie serię rygorystycznych, ekstremalnych testów swoich modeli, aby potwierdzić ich jakość. Chiński producent samochodów wyznaje zasadę, że „bezpieczeństwo jest warunkiem wstępnym dla luksusu”. Jak zaprojektowano struktury pochłaniające energię w ekstremalnie niekorzystnych warunkach, takich jak zderzenia czołowe i zgniecenia dachu?

W świecie motoryzacji bezpieczeństwo jest niepodlegającym negocjacjom standardem, który definiuje odpowiedzialność marki i wartość produktu. OMODA&JAECOO rozumie to dogłębnie i czyni to kamieniem węgielnym rozwoju swojej marki. Od projektu modelu po inteligentną konfigurację, firma zapewnia, że konsumenci otrzymują najwyższej klasy opcje pojazdów dzięki najnowocześniejszej na świecie technologii i rygorystycznej kontroli jakości.

Solidne materiały i innowacyjna konstrukcja

OMODA 5 i JAECOO J7 posiadają innowacyjną strukturę "pochłaniającej energię kapsuły kosmicznej". Konstrukcja ta łączy w sobie lekkość, wysoką wytrzymałość i dużą ilość materiałów, tworząc ramę ochronną, która pochłania i rozprasza energię uderzeń bocznych podczas kolizji, zapewniając pasażerom wystarczającą ochronę i przestrzeń do przetrwania nawet w ekstremalnie niekorzystnych warunkach, takich jak zderzenia czołowe i zgniecenia dachu.

Ona modele korzystają z bezpiecznego projektu strukturalnego oraz najwyższej klasy jakości wykonania i materiałów, co skutkuje wysoką trwałością i zwiększonym bezpieczeństwem. Nadwozie modelu OMODA 5 składa się w 78% z wysokowytrzymałej stali, a kluczowe komponenty wykonano ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości i stali formowanej na gorąco o wytrzymałości na rozciąganie 1500 MPa. Nie tylko zwiększa to sztywność nadwozia, ale także tworzy solidną barierę bezpieczeństwa dla pasażerów. Nadwozie JAECOO J7 składa się w ponad 80% ze stali o wysokiej wytrzymałości, przy obciążeniu zgniatającym dachu wynoszącym 5,11 tony i sztywności skrętnej 23 000 Nm/deg. Liczby te są dowodem na ogromną wytrzymałość nadwozia i wyjątkowe bezpieczeństwo pojazdów.

5-gwiazdkowy certyfikat

Pierwszy globalny model marki, OMODA 5, uzyskał 5-gwiazdkowy certyfikat E-NCAP w Europie i A-NCAP w Australii, dwa najbardziej wiarygodne i rygorystyczne certyfikaty bezpieczeństwa nowych samochodów na świecie.

Dzięki zaawansowanej technologii spawania i w pełni zautomatyzowanym, zsynchronizowanym liniom produkcyjnym o dużej prędkości, kunszt produkcji pojazdów OMODA&JAECOO zwiększa zarówno wytrzymałość, jak i stabilność nadwozia. Technologia ta zapewnia równomierne spawanie i uszczelnienie pojazdu. Co więcej, wiodący globalny system kontroli jakości marki zapewnia, że każdy pojazd spełnia rygorystyczne standardy jakości w całym procesie montażu.

Modele OMODA i JAECOO wyróżniają się również pod względem bezpieczeństwa aktywnego. Zarówno OMODA 5, jak i JAECOO J7 są wyposażone w prawie 20 zaawansowanych technologii inteligentnego wspomagania jazdy. Obejmują one między innymi tempomat adaptacyjny (ACC) o pełnym zakresie prędkości, automatyczne hamowanie awaryjne (AEB) i wykrywanie martwego pola (BSD). Systemy te zostały zaprojektowane w celu przewidywania potencjalnych zagrożeń i szybkiego reagowania w zróżnicowanych i trudnych warunkach, oferując kierowcom wysoce precyzyjny system percepcji we wszystkich wymiarach, aby zwiększyć skuteczność unikania wypadków.

Firma posiada 10 fabryk i 6 centrów badawczo-rozwojowych na całym świecie, zapewniając najnowocześniejszą technologię produkcji i wysokie standardy produktów. W ramach szybkiej ekspansji na rynku europejskim, uruchomiła nawet swoją pierwszą fabrykę w Hiszpanii, podkreślając swoje zaangażowanie w lokalną produkcję i zaufanie do jakości produktów.

Na podbój Europy

Unia Europejska jest kluczowym rynkiem dla OMODA&JAECOO, a Hiszpania jest pierwszym krajem w Unii Europejskiej, w którym producent rozpoczął sprzedaż samochodów. Marka została oficjalnie wprowadzona na tamtejszy rynek w lutym, a jej sprzedaż stale rośnie. W lipcu sprzedaż osiągnęła 1018 sztuk. Ta zupełnie nowa marka ma ponad 1% udziału w segmencie SUV C na wysoce konkurencyjnym rynku, jakim jest Hiszpania, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu z poprzednim miesiącem, przy skumulowanym wolumenie sprzedaży wynoszącym 3636 sztuk. Niedługo sprzedaż samochodów ruszy również w Polsce.

Fot. Grupa CHERY

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony