
W 2025 roku zmodernizowana lakiernia w zakładzie w Neckarsulm będzie jedną z najnowocześniejszych w przemyśle motoryzacyjnym. Wprowadzono już liczne optymalizacje procesów antykorozyjnych produkowanych tu modeli Audi.
Nowy proces malowania wykorzystuje farbę pre-zone, którą można nakładać metodą mokre-na-mokre, eliminując konieczność osobnego suszenia podkładu. Pozwala to zaoszczędzić do 140 kWh energii na jeden pojazd.
W Neckarsulm Audi stosuje nowoczesne i efektywne metody zapobiegania korozji. Proces kataforetycznego nakładania powłok obejmuje zanurzanie i obracanie karoserii w zbiorniku. Jest to metoda oszczędzająca przestrzeń i dokładniejsza, ponieważ zapobiega powstawaniu pęcherzyków powietrza i osadów. Do suszenia powłoki kataforetycznej wykorzystywany jest również nowy, bardziej energooszczędny proces. Zamiast poprzedniego zewnętrznego procesu suszenia, stosuje się tzw. suszenie poprzeczne. Powietrze jest wdmuchiwane do wnętrza, a karoseria ogrzewana od środka. Oprócz większej efektywności energetycznej, suszarka poprzeczna jest lepiej dostosowana do przyszłych pojazdów elektrycznych i hybrydowych oraz ich wzmocnionych zespołów podłogowych.
Dzięki nowemu procesowi separacji lakieru Audi osiąga dodatkową oszczędność energii rzędu 50 kWh na pojazd. Wcześniej mgła lakiernicza była zbierana w wodzie przy użyciu 100-procentowo świeżego powietrza i utylizowana. W nowym procesie suchej separacji jest ona wychwytywana przez najnowocześniejsze filtry. Proces ten pozwala na ponowne wykorzystanie ponad 90 procent przefiltrowanego powietrza, eliminując w dużej mierze potrzebę energochłonnego klimatyzowania świeżego powietrza. Jednocześnie, w przeciwieństwie do konwencjonalnej separacji na mokro, wyeliminowano zużycie świeżej wody i chemikaliów.
Komentarze (0)