Trzy zbiorniki Alpenglow Hy6 napełnione są wodorem w postaci gazowej (2,1 kg wodoru w każdym) pod ciśnieniem 700 barów. Są umieszczone w bocznych pontonach i za kokpitem w wentylowanych komorach, szczelnie odseparowanych od kabiny. Regulator (reduktor) ciśnienia umożliwia jego obniżenie z 700 do 200 barów przed sprowadzeniem go do poziomu wymaganego w układzie bezpośredniego wtrysku do komory spalania. Całkowite bezpieczeństwo instalacji wodorowej zapewniają liczne rozwiązania techniczne i środki ostrożności. Kompozytowe butle na ciśnienie 700 barów posiadają certyfikat zgodności z regulaminem 134. Zainstalowane w nich zawory bezpieczeństwa służą do szybkiego usunięcia paliwa w razie pożaru pojazdu, a stale pracujące czujniki sygnalizują wszelkie wycieki wodoru. Rozruch silnika podlega bardzo ścisłej procedurze z licznymi punktami kontrolnymi. System kolorowych kodów powiadamia kierowcę i służby ratunkowe o stopniu zagrożenia w przypadku każdego rodzaju nieprawidłowości.
Fot. Grupa Renault
Komentarze (0)