Napęd quattro po raz kolejny zapisał się na kartach historii, gdy wykorzystano go w jednym z najbardziej ikonicznych modeli, czyli RS2 Avant, pokazując swój sportowy potencjał po raz kolejny. W kolejnych latach napęd quattro był stosowany w coraz większej liczbie modeli, m.in. A4, A6, A8 i później w SUV-ach serii Q.
Dwa silniki elektryczne
Przystosowując się do rosnących wymagań rynku i postępu technologicznego, Audi opracowało kilka wersji systemu quattro, w tym:
● quattro Ultra – wprowadzony w 2016 roku, system ten jest bardziej zaawansowany pod względem oszczędności paliwa, ponieważ potrafi dynamicznie przełączać się między napędem na jedną oś a cztery koła w zależności od potrzeb.
● quattro z centralnym dyferencjałem – stosowany w sportowych modelach RS i S, gdzie zapewnia maksymalne osiągi, z możliwością przesunięcia momentu obrotowego nawet do 85% na jedną z osi.
Teraz technologia quattro przeszła do ery elektromobilności wraz z wprowadzeniem modeli Audi e-tron. W elektrycznych pojazdach Audi napęd quattro realizowany jest przez dwa silniki elektryczne, z których każdy napędza jedną z osi. To innowacyjne podejście do napędu 4x4 oferuje jeszcze lepszą kontrolę i natychmiastową reakcję na zmienne warunki drogowe, dostosowując moment obrotowy do każdej osi w czasie rzeczywistym.
Fot. Volkswagen Group Polska sp. z o.o.
Komentarze (0)