ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

Prawo

2 miesiące temu  08.05.2019, ~ Administrator   

Bezpiecznie jak w cyfrowym tacho? Przedsiębiorcy szukają warsztatów
Strona 1 z 3

Ile kosztuje inteligentny tachograf? Około cztery tysiące PLN. Kupując fabrycznie nowy pojazd, przewoźnik nie odczuje dodatkowego kosztu, gdyż, tak jak do tej pory, będzie on wliczony w całość transakcji. Natomiast zauważalny będzie wzrost płatności za kalibrację rejestratora. Ten może zwiększyć się nawet dwukrotnie i po 15 czerwca wynosić około 500-600 PLN.

Przedsiębiorcy już teraz powinni pomyśleć o warsztacie, w którym dokonają takiej usługi. Mimo iż Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych wydała pierwsze 500 kart warsztatowych, to może się okazać, że nie wszystkie miejsca zdążą przygotować się na to, by obsługiwać smart tacho.

O niuansach urządzeń czwartej generacji oraz zbieraniu przekazywanych przez nie informacji o kierowcy i pojeździe opowiada Mateusz Włoch, ekspert Inelo.

Inteligentny tachograf to przede wszystkim rozszerzenie kompetencji cyfrowego urządzenia, stosowanego dotychczas w pojazdach w międzynarodowym ruchu drogowym. Nowy rejestrator będzie odnotowywał położenie pojazdu na początku i na końcu podróży oraz co trzy godziny jazdy. Ponadto, dzięki wbudowanej antenie DSRC, umożliwi on przeprowadzenie zdalnej preselekcji, która znacznie usprawni proces wykrywania manipulacji – tłumaczy Mateusz Włoch, ekspert marki Inelo, czołowego producenta systemów do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców.

To jednak nie wszystkie nowości, których należy spodziewać się po smart tacho. Te urządzenia zawierają również szereg zabezpieczeń, które skutecznie mają blokować ingerencję w zapis czasu jazdy. Dodatkowo, nowe rejestratory mają zapewnić współpracę z inteligentnymi systemami transportowymi z wykorzystaniem technologii Bluetooth.

Coś, co z pewnością interesuje truckerów i przewoźników, to karty. Aby móc w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności nowych rejestratorów trzeba posiadać najnowsze wersje kart kierowcy czy przedsiębiorstwa. Jednak do korzystania z podstawowych funkcji w pełni wystarczą karty, które już są w posiadaniu kierowców czy przewoźników. Te, które zostały wydane do poprzednich wersji urządzeń będą w pełni kompatybilne z inteligentnymi. I odwrotnie - nowe karty będzie można stosować w starszych wersjach rejestratorów. Jedynie do kalibracji tachografu niezbędne będą najnowsze warianty kart warsztatowych. Zaś wygląd i obsługa takiego tachografu z punktu widzenia kierowcy czy przedsiębiorcy pozostaje praktycznie bez zmian – wyjaśnia ekspert.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony