Pojazdy użytkowe

Serwis Pojazdów Użytkowych

ponad rok temu  07.12.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Ciężarówki zasilane gazem ziemnym?
Strona 2 z 2

Silnik IVECO Cursor 13 NP jest chroniony dwoma patentami: pierwsze rozwiązanie, dla którego toczy się postępowanie patentowe to opracowany przez FPT Industrial system kontroli spalania stukowego. System ten zapewnia poprawę osiągów, zwiększa tolerancję różnic w parametrach paliwa oraz chroni silnik i trójfunkcyjny katalizator przed skutkami tzw. wypadania zapłonów.

Drugie rozwiązanie to opracowany także przez FPT Industrial system reakcyjnej kontroli przepływu powietrza, czyli nowy układ doboru proporcji mieszanki stechiometrycznej podawanej w czasie zmian przełożeń. Zapewnia on ciągłość dostarczania momentu obrotowego w trakcie zmian biegów w przekładni zautomatyzowanej, co z kolei gwarantuje maksymalne osiągi i możliwie najszybszą zmianę przełożenia. FPT Industrial złożyła wniosek o opatentowanie tego systemu.

Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX. Skrzynia biegów najnowszej generacji oferuje najbardziej zaawansowaną technologię w swojej kategorii i charakteryzuje się efektywnością na poziomie 99,7%, wyjątkową trwałością, a także najlepszym w swojej klasie zakresem przełożeń (16,7) oraz stosunkiem przenoszonego momentu obrotowego do masy. Nowa przekładnia zmienia biegi o 10% szybciej w porównaniu z poprzednim modelem oraz oferuje dodatkowe funkcje, takie jak tryb rozkołysania, cztery biegi wsteczne oraz pozwala na współpracę z nowymi wersjami przystawek odbioru mocy. Skrzynia HI-TRONIX jest standardowo wyposażona w zintegrowany retarder hydrauliczny i funkcję wspomagania ruszania na wzniesieniu, zapewniając maksymalny poziom bezpieczeństwa kierowcy i ładunku.

System zarządzania kontrolą przepływu powietrza zapewnia perfekcyjną integrację silnika i skrzyni biegów w modelu Stralis NP 460.

Stralis NP 460 wyróżnia się niskim zużyciem paliwa we wszystkich rodzajach misji, od przewozów regionalnych na średnich trasach do międzynarodowego transportu długodystansowego. Oprócz konstrukcji samego silnika do wyjątkowo niskiego spalania przyczyniają się inne rozwiązania, takie jak OCENA STYLU JAZDY DSE służąca monitorowaniu i doskonaleniu zachowania kierowcy, ogranicznik prędkości i momentu obrotowego ECOSWITCH oraz system ECOFLEET zapewniający efektywną strategię zmiany przełożeń. W modelu wprowadzono także zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE zawierający układy oparte na technologii GPS, takie jak sterowanie działaniem tempomatu i zmianą biegów z uwzględnieniem przewidywanych warunków jazdy oraz topografii terenu a także dalsze udoskonalenia funkcji Eco-roll. Zoptymalizowano również przełożenie tylnej osi oraz wprowadzono opony o obniżonych oporach toczenia.

Stralis NP 460 jest idealnym samochodem do transportu na długich trasach. Jego atutami są wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania (TCO), a także co najmniej takie same walory pod względem komfortu, ładowności, osiągów i funkcjonalności, jak w przypadku pojazdu z silnikiem Diesla. Całkowity koszt posiadania nowego Stralisa NP 460 jest nawet o 9% niższy w porównaniu z samochodem z silnikiem wysokoprężnym, przy lepszej dynamice i osiągach. To jeszcze więcej niż w przypadku wprowadzonego na rynek w ubiegłym roku Stralisa NP 400, który oferował 7% oszczędności pod tym względem.

Znacznie niższy całkowity koszt posiadania wynika z mniejszego zużycia paliwa w Stralisie NP 460 — nawet o 15% — a także z niższych kosztów gazu ziemnego w porównaniu z olejem napędowym. Poprawę ekonomiki eksploatacji zapewniają także usługi TCO2 Live w skład których wchodzą raporty Smart Reports, konsultacje paliwowe oraz szkolenia w Akademii Jazdy Iveco). TCO2 Smart Reports są to cotygodniowe zestawienia zawierające informacje o zużyciu paliwa, ocenie stylu jazdy kierowcy i emisji CO2. TCO2 Konsultacje paliwowe to usługa monitorowania kluczowych wskaźników efektywności pojazdów klienta przez lokalnego konsultanta. Celem konsultacji jest opracowanie indywidualnego planu zwiększania oszczędności zużycia paliwa. Nieodłącznym elementem ograniczenia zużycia paliwa jest właściwy styl prowadzenia samochodu o co dba Akademia Jazdy Iveco oferująca szkolenia indywidualnie dostosowane do potrzeb klienta.

Do wyjątkowo niskiego całkowitego kosztu posiadania przyczyniają się także długie okresy międzyprzeglądowe. Już w przypadku poprzedniego modelu były one najdłuższe w branży, a teraz ustalono je na aż 90 000 km, co przekłada się na więcej czasu na drodze i niższe koszty serwisowania. Brak skomplikowanego układu oczyszczania spalin, filtrów cząstek stałych czy aktywnej regeneracji również obniża koszty utrzymania Stralisa NP 460.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony