ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Pojazdy użytkowe

Części i regeneracja

Pojazdy użytkowe

2 miesiące temu  05.10.2018, ~ Administrator   

Czyszczenie filtrów DPF w autobusach

Prewencyjny serwis filtrów DPF na pewno pozwoli utrzymać flotę w ruchu

Strona 1 z 2

U wielu właścicieli pojazdów z silnikiem wysokoprężnym pojawiają się obawy związane z filtrem DPF, których zakres zależy przede wszystkim od pojazdu, stylu jazdy i typowych rodzajów podróży. Pojazdami, których to dotyczy, najczęściej są autobusy.

W pewnym momencie problemy te sygnalizowane są jako stopniowe pogarszanie się osiągów i zwiększone zużycie paliwa, chociaż te symptomy są najczęściej przez kierowcę niezauważane. W końcu, jeśli pasywna regeneracja zawiedzie, pojawia się światło ostrzegawcze, jednakże w wielu przypadkach wcześniej, jeszcze przed złowieszczym trybem awaryjnym, włączy się aktywna regeneracja.

Często cykl ten powtarza się w ciągu paru tygodni, stopniowo zmniejszając możliwości filtra DPF. W końcu dochodzi do wizyty w warsztacie w celu wymuszonej, statycznej regeneracji, kompletnej wymiany filtra DPF lub nawet wykrycia innych uszkodzeń, co było powszechnym scenariuszem dla wielu zmotoryzowanych.

Krótkie przebiegi pojazdu, charakteryzujące się dużą liczbą zatrzymań i ponownych ruszeń, mogą oznaczać prawdziwą katastrofę dla każdego nowoczesnego pojazdu wyposażonego w filtr DPF. Taka sytuacja dotyczy głównie autobusów, które w szczególności są dotknięte tym problemem. Nie są one często w stanie osiągnąć odpowiednio wysokiej temperatury, aby „naturalnie” spalić sadzę podczas pasywnej regeneracji filtra DPF. Jeśli autobus rzeczywiście będzie miał czas, żeby aktywować wymuszoną regenerację statyczną, to kto wybierze się samotnie na długą przejażdżkę, aby uaktywnić regenerację aktywną?

Pozostawienie DPF częściowo zablokowanego na cały dzień pracy autobusu będzie miało konsekwencje nie tylko dla silnika, ale i dla filtra DPF, doprowadzi bowiem do wzrostu emisji i skrócenia zasięgu. Powszechnie wiadomo, że przewidywana żywotność DPF w takim przypadku jest znacznie ograniczona, jeśli nie jest on odpowiednio serwisowany. Jedna z przyczyn to akumulacja popiołu, który jest głównym sprawcą zużycia wewnętrznego materiału w filtrze DPF, zwłaszcza kiedy regenerację DPF można osiągnąć wyłącznie poprzez aktywne i wymuszone cykle.

Podczas gdy serwis DPF wiąże się z kosztami, opróżnianie go z ładunku sadzy i popiołu jest zdecydowanie interwencją wymagającą uwagi, jeśli nawet wyłączy się go z użytku na jakiś czas. Wszakże częściowe wyłączenie jest lepsze niż całkowite.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony