Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  28.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Elektryczna oś dla pojazdu ciężarowego dalekiego zasięgu

Elektryfikacja rozwija się również w segmencie pojazdów ciężarowych. Amerykański start-up Nikola Motor Company z Salt Lake City wprowadzi na rynek do roku 2021 ciężarówki Nikola One oraz Nikola Two klasy 8 (o masie zestawu przekraczającej 14 ton) z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Pojazd elektryczny o mocy ponad 1000 KM i momencie obrotowym 2 700 Nm jest prawie dwukrotnie silniejszy niż jakiegokolwiek dostępny obecnie ciągnik siodłowy, a przy tym wolny od emisji.

Sercem ciężarówek jest nowy, elektryczny układ napędowy, stworzony wspólnie przez Nikola Motor Company i Bosch. Cel: układ ma pod względem parametrów technicznych trafić na szczyt swojego segmentu rynku i nie ustępować tradycyjnym napędom również pod względem całkowitych kosztów wytwarzania. Bosch ma wieloletnie doświadczenie w produkcji silników elektrycznych, napędów osi oraz elektroniki. To pomoże firmie Nikola zrealizować ambitny plan zakładający wprowadzenie na rynek obu modeli E-Truck (z napędem elektrycznym) do roku 2021.

„Bosch jest inkubatorem rozwiązań dla elektrycznej mobilności. Nasza technologia e-napędów stwarza szansę szybkiego wprowadzenia pojazdu na rynek nie tylko renomowanym producentom, ale także nowym graczom” – mówi dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za Commercial Vehicle Organization.

Pierwsza na świecie e-oś dla pojazdu ciężarowego dalekiego zasięgu

„Chcemy budować najbardziej rewolucyjne ciągniki siodłowe jakie kiedykolwiek były na rynku” – wyjaśnia Trevor Milton, założyciel i dyrektor generalny firmy Nikola. „Do układu napędowego potrzebujemy innowacyjnego i elastycznego partnera, zdolnego do szybkiego dostosowywania się do tempa pracy naszego zespołu projektantów. Bosch dostarczył nam potrzebne know-how, abyśmy szybko weszli na rynek i nasza wizja mogła stać się rzeczywistością ".

Rozwiązanie e-osi, opracowane przez firmę Bosch, to skalowalna, modułowa platforma, zawierająca w jednym zespole silnik, elektronikę i przekładnię. To sprawia, że e-oś nadaje się do wszelkiego rodzaju pojazdów, od małych samochodów osobowych do lekkich ciężarówek. Nikola i Bosch wykorzystają ten know-how do stworzenia pierwszej na świecie e-osi do ciężarówek z podwójnym napędem, w tym przypadku dla TIR-ów. E-oś będzie korzystać ze sprawdzonych rozwiązań Bosch.

System ogniw paliwowych tworzy nowe standardy w zakresie zasięgu

E-oś zostanie połączona z niestandardowym systemem ogniw paliwowych opracowywanym wspólnie przez obu partnerów, który ma ustanowić nowe standardy w zakresie zasięgu. Również ogólne systemy sterowania pojazdów będą tworzone na bazie oprogramowania i sprzętu Bosch. Współpraca Bosch i Nikola obejmuje ponadto kompletny układ napędowy, jak również koncepcję bezpieczeństwa i elektroniczną architekturę pojazdów.

Szczegółowe informacje o produkcie Nikola znajdziesz na stronie www.nikolamotor.com.

Tagi: e-oś, Bosch,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony