Pojazdy użytkowe

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  10.02.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Energia z hamowania autobusu podgrzeje 25 litrów wody do 100°C w 4 sekundy

W okresie ferii zimowych trwają wzmożone kontrole stanu technicznego autobusów. Pamiętać należy, że tego typu pojazdy powinny być sprawne przez cały rok. Autobus to szczególny rodzaj pojazdu w ruchu drogowym. Każda nieprawidłowość w układzie hamulcowym może mieć poważne konsekwencje dla bardzo wielu osób.

Nie tylko ze względu na masę, ale i swoje przeznaczenie, autobusy muszą charakteryzować się wydajnym układem hamulcowym. Ponieważ do zatrzymania pojazdu potrzeba więcej energii niż do jego rozpędzenia, klocki i szczęki hamulcowe w samochodach użytkowych są stale poddawane ekstremalnym obciążeniom. Stosunkowo mały element, jakim jest klocek hamulcowy, musi wytrzymać siłę hamowania nawet ponad 3000kW. Dla uproszczenia, moc silnika to 200 do 400KM, a siła hamowania przeliczona na konie mechaniczne jest dziesięciokrotnie wyższa. Dzieje się tak ze względu na znacznie większą masę pojazdu w porównaniu do samochodów osobowych. Przykładowo podczas hamowania autobusu ze 100km/h do 0 km/h wydziela się tyle energii, która zdoła podgrzać 25 litrów wody do 100°C w 4 sekundy. Dlatego przy doborze i wymianie elementów ciernych w autobusach nie wolno oszczędzać na jakości lub szukać tańszych rozwiązań.

2020.01.30 -01- Ponad 300 referencji Textar do autobusów.png

Klocki, tarcze czy bębny hamulcowe nie są produktami uniwersalnymi. Parametry każdego z tych elementów muszą odpowiadać ścisłym wymaganiom, określonym przez producenta pojazdu. Potwierdzeniem ich spełnienia są wyniki uzyskane w serii testów laboratoryjnych i drogowych. Zatrudniamy 5000 ekspertów na całym świecie zajmujących się projektowaniem, produkcją i testowaniem najbardziej zaawansowanych rozwiązań na rynku. Nasz zespół ekspertów poświęca 38 400 godzin rocznie na testy drogowe nowych materiałów ciernych klocków hamulcowych. Każdy produkt przechodzi rygorystyczne badania, między innymi na stanowisku dynamometrycznym oraz w warunkach drogowych. Textar oferuje klocki hamulcowe i okładziny hamulca bębnowego do 100% europejskich pojazdów użytkowych. Co ciekawe aż 70% wszystkich pojazdów użytkowych w Europie jest fabrycznie wyposażonych w okładziny hamulcowe Textar. Stawiamy na bezkompromisową jakość produktu oraz bezpieczeństwo i komfort hamowania. Dlatego Textar cieszy się zaufaniem producentów pojazdów, dystrybutorów i warsztatów na całym świecie - mówi Joanna Krężelok, dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

Oferta części zamiennych marki Textar obejmuje niemal wszystkie modele autobusów eksploatowanych na całym świecie, w tym także popularnych w Polsce marek Autosan, Jelcz i Solaris. Obecnie w ofercie Textar jest prawie 400 referencji, od klocków po bębny hamulcowe.

Tagi: Textar,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony