Zapotrzebowanie na LNG szybko rośnie w Europie. Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) wskazało LNG jako najlepsze rozwiązanie w długodystansowych przewozach drogowych w krótkim okresie oraz w perspektywie najbliższych 10–15 lat. W przypadku eksploatacji Stralisa NP na gazie ziemnym ze źródeł kopalnych emisja CO2 jest do 10% niższa w porównaniu wartościami odnotowywanymi dla pojazdów z analogicznymi silnikami Diesla — w zależności od specyfiki eksploatacji i składu gazu. W przypadku stosowania biometanu bilans emisji jest korzystniejszy nawet o 95%.
Dzięki technologii zasilania gazem ziemnym stosowanej przez IVECO emisja cząstek stałych jest śladowa, a emisja tlenków azotu jest o 60% niższa od limitu wyznaczonego normą Euro VI dla przewozów długodystansowych. Silniki takich samochodów są też znacznie cichsze — o około 50%, co ma szczególne znaczenie przy realizacji dostaw w strefach zurbanizowanych.
IVECO jest pierwszym producentem pojazdów, który już w 1991 roku zauważył potencjał drzemiący w gazie ziemnym. Od tego czasu firma opracowała pełną gamę samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów napędzanych gazem ziemnym. Obecnie w eksploatacji znajduje się ponad 23 000 pojazdów IVECO napędzanych tym paliwem.
Komentarze (0)