Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  26.07.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Goodyear: Przyszłość transportu drogowego

Jak wynika z przeprowadzonego przez Goodyeara wśród przedstawicieli branży transportowej badania, przepisy wywierają kluczowy wpływ na działalność flot pojazdów ciężarowych w Europie.

Badanie objęło około 600 menedżerów flot z ośmiu rynków europejskich i Turcji. Anietowani stwierdzili, że regulacje prawne mają duży wpływ na wzrost rentowności i zrównoważony rozwój firm. Poza kosztami paliwa najczęstszym problemem zgłaszanym przez kierowników flot jest kształt przepisów. Najbardziej odczuwany jest on przez mniejsze przedsiębiorstwa: jedna czwarta flot, dysponująca 20-50 pojazdami ciężarowymi stwierdziła, że właśnie te dwie kwestie w największym stopniu wpływają na ich działalność. Wyzwaniem jest również nabór i utrzymanie pracowników. Jako że rośnie średni wiek kierowców, problem ten będzie nasilał się w kolejnych latach.

Przeprowadzone na zlecenie Goodyeara badanie pokazuje, że branża przewozowa inwestuje nie tylko w swoją przyszłość, ale i w ochronę środowiska. Wiele flot popiera cele Unii Europejskiej w zakresie zmniejszania emisji dwutlenku węgla.

76% flot przeszkoliło kierowców pod kątem bardziej ekonomicznej jazdy, a ponad połowa dokłada starań, by użytkować najbardziej efektywne paliwowo pojazdy. Choć floty obawiają się wysokich podatków zawartych w cenie paliwa, zaledwie jedna czwarta aktywnie wzywa do ograniczenia przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla. Potwierdza to, że wysiłki flot na rzecz ograniczenia kosztów paliwa są zbieżne z proekologicznymi działaniami Unii Europejskiej.

Floty, które inwestują z myślą o przyszłości, chcą, by Unia Europejska odgrywała aktywną rolę we wspieraniu branży. Ponieważ warunki drogowe są kluczowe dla ich efektywności, 68% respondentów chciałoby inwestycji w utrzymanie dróg. Ponad połowa ankietowanych flot potrzebuje wsparcia w obszarze eksploatacji bardziej ekologicznych pojazdów oraz inwestycji w aerodynamikę i wydajne paliwowo opony (60%). Poparciem cieszy się również idea dopuszczenia do ruchu w Europie większych pojazdów ciężarowych (51%). Zdecydowana większość (68% za,
14% przeciw) branży przewozów drogowych chciałaby lepszej harmonizacji przepisów.

- Wyniki naszego badania pokazują, że branża nie tylko nie sprzeciwia się działaniom Unii Europejskiej na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla, ale także rozumie potrzebę większej efektywności paliwowej i działań przyjaznych dla środowiska – komentuje Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyear ds. opon do pojazdów użytkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. - Wobec nadchodzącego posiedzenia nowo wybranego Parlamentu Europejskiego i Kolegium Komisarzy, postaramy się zwrócić uwagę tych dwóch organów na poważne wyzwania, jakie stoją przed branżą transportową. Konieczne jest, by regulacje prawne wspierały dalsze budowanie zrównoważonej przyszłości flot.

Parlament Europejski, jego posłowie wraz z Komisją Europejską, planując działania na kolejne cztery lata, powinni zastanowić się nad metodami dalszego wspierania branży przewozów drogowych.

- Wnioski z naszej ankiety staną się podstawą do stworzenia rozszerzonej wersji Białej Księgi. Opublikujemy ją podczas sympozjum, które odbędzie się 14 października w Brukseli. Podczas tego wydarzenia chcemy podzielić się z ustawodawcami, menedżerami flot oraz przedstawicielami branży wnioskami z naszego badania i rekomendacjami – dodaje M. Rzonzef.

Tagi: badanie, Goodyear,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony