Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  09.08.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 10 minut

IAA 2018: Bosch prezentuje nowe możliwości w transporcie towarowym
Strona 3 z 3

Zarządzanie ogrzewaniem i klimatyzacją w pojazdach elektrycznych: Bosch oferuje inteligentny system zarządzania termicznego, aby zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych do 25 procent, ponieważ selektywne rozdzielanie ciepła i zimna w pojeździe poprawia wydajność akumulatora. System zarządzania termicznego Bosch pozwala również na pracę każdego zespołu układu napędowego w optymalnym zakresie temperatur oraz kieruje ciepło i zimno do wnętrza pojazdów elektrycznych wszędzie tam, gdzie jest właśnie potrzebne.

Bosch usprawnia układ napędowy pojazdów użytkowych

Oczyszczanie spalin: Systemy wtrysku AdBlue, w połączeniu z katalizatorami SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) wspomagają kompleksowe oczyszczanie spalin. Odgrywa to ważną rolę w spełnianiu wymagań ograniczenia emisji spalin przez pojazdy użytkowe. System dozowania Denoxtronic 2.2 evo oferuje elastyczne opcje konfiguracji i szybko się amortyzuje dzięki odpowiedniej oszczędności zużycia paliwa. W przypadku lekkich pojazdów ciężarowych Bosch oferuje szczególnie kompaktową wersję Denoxtronic 6-5. Z kolei wersja 6-HD o wydajności do 15 kg/h nadaje się do silników o dużych pojemnościach w ciężkich pojazdach użytkowych.

Modułowy układ Common-Rail: Modułowy układ wtryskowy Common-Rail (CRSN) do pojazdów użytkowych i zastosowań poza drogami publicznymi zapewnia wydajne zasilanie w paliwo silników wysokoprężnych. Może być stosowany w różnych konfiguracjach w silnikach z maksymalnie ośmioma cylindrami i o mocach do 850 kilowatów. W zależności od segmentu i rynku, trwałość układu może wynieść do 1,6 miliona kilometrów przebiegu na autostradach lub do 15 000 godzin pracy w terenie.

W porównaniu z konwencjonalnymi systemami może obniżyć zużycie paliwa o 1 procent – w ciężkich pojazdach odpowiada to oszczędności do 450 litrów oleju napędowego rocznie. System jest również przeznaczony do elektryzowania układu napędowego.

Układ Common-Rail Baseline: Podstawowe układy Common-Rail tzw. Baseline, o ciśnieniu do 2000 barów, przeznaczone do pojazdów średnich i ciężkich, a także w zastosowaniach poza drogami, są idealnie dostosowane do wymagań rynków wschodzących. Układ obejmuje między innymi szeroki asortyment pomp smarowanych olejem i wtryskiwaczy Baseline. Dzięki standaryzacji, możliwa jest szybka i efektywna integracja układu, kalibracja i sprawdzanie poprawności dla nowych aplikacji.

Pompa oleju o zmiennej wydajności: Istniejące pompy oleju pracują ze stałym ciśnieniem oleju, aby zapewnić stałe smarowanie silnika i chłodzenie tłoków. Nowe rozwiązanie Boscha dla pojazdów użytkowych może dostosowywać objętość tłoczonego oleju, dzięki czemu zapewnia dokładnie potrzebną ilość środka smarnego dla każdej sytuacji. W rezultacie wymagany jest mniejszy moment obrotowy w niektórych fazach pracy silnika, co pozwala zużyć do 1 procenta mniej paliwa. Pompa oleju o zmiennej wydajności jest oparta konstrukcyjnie na pompie wielołopatkowej i dostępna w trzech wersjach: z miską olejową, jako kompaktowa pompa do montażu z przodu oraz do montażu w pokrywie silnika.

Układy napędowe na gaz ziemny: Prognozy dotyczące rynku światowego na nadchodzące lata pokazują dwucyfrowe wzrosty liczby pojazdów napędzanych gazem ziemnym, głównie ze względu na ich niższą emisję dwutlenku węgla i cząstek stałych w porównaniu z paliwami ciekłymi oraz fakt, że pojazdy te pracują dużo ciszej. Oferta Boscha obejmuje sterownik, komponenty do wtrysku paliwa i zarządzania dolotem powietrzem oraz wiele czujników. Komponenty te mają mocną i kompaktową konstrukcję i zostały przetestowane przez wiele lat w jazdach próbnych.

Bosch przekształca miejsca pasażerskie w autokarach w centra rozrywki

Seria Coach Entertainment: Nowa seria urządzeń Coach Entertainment Boscha zapewnia dostęp do nowoczesnych rozwiązań multimedialnych i technologii sieciowych w segmencie autobusów. Wszystkie komponenty systemu, takie jak monitory wysokiej rozdzielczości oraz centralna jednostka Head Unit, są połączone ze sobą poprzez Ethernet AVB. Skrót AVB oznacza Audio Video Bridge - sposób transmisji, który zapewnia nieprzerwane i synchroniczne odtwarzanie obrazów i dźwięku w segmencie motoryzacyjnym, nawet w przypadku filmów o wysokiej rozdzielczości (HD). Nowe okablowanie Ethernet jest szczególnie lekkie i pozwala zaoszczędzić cenną przestrzeń instalacyjną w pojeździe.

Coach Head Unit: Centralna jednostka główna Coach Head Unit pozwala kierowcom autobusu na szybki dostęp do wszystkich ważnych informacji. Za pomocą ekranu dotykowego kierowca steruje zainstalowaną nawigacją i urządzeniami multimedialnymi w kabinie oraz ma dostęp do aplikacji poprzez integrację smartfonu mySPIN. Wszystkie funkcje można również obsługiwać za pomocą głosu, a połączenia telefoniczne wykonywać wbudowanym urządzeniem głośnomówiącym.

Tagi: Bosch, transport, IAA,

Komentarze (1)

dodaj komentarz
do góry strony