IVECO zapowiada nowy pojazd ciężarowy przeznaczony do eksploatacji również w lekkich warunkach terenowych: Stralis X-WAY, o najwyższej ładowności w swojej klasie, został wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne, które zapewniają mu niższe zużycie paliwa.
Całkowicie nowa gama pojazdów specjalistycznych przeznaczonych m.in. do obsługi logistycznej placów budowy poszerza i tak już bogatą ofertę IVECO: Stralis X-WAY to doskonały pojazd drogowy przeznaczony do zastosowań wymagających transportu również po nieutwardzonych nawierzchniach.
IVECO zapowiedziało wprowadzenie nowego modelu podczas ceremonii wręczenia Złotego Medalu programu World Class Manufacturing odbywającej się w fabryce firmy w Madrycie.
Pierre Lahutte, Prezes Marki IVECO: - „Stralis X-WAY oferuje całkowicie nowe możliwości realizacji zadań, z którymi wiążą się bardzo szczególne wymagania. Zaprojektowany do eksploatacji na drogach i w lekkim terenie, nowy X-WAY łączy w sobie legendarną wytrzymałość podwozia Trakkera ze wszystkimi funkcjami bezpieczeństwa i oszczędnością paliwa oferowanych w Nowym Stralisie. Charakteryzuje się tymi samymi osiągami i komfortem, co nasze najbardziej zaawansowane długodystansowe ciężarówki, takie jak ostatni XP, w połączeniu z solidnością naszych najbardziej wytrzymałych pojazdów terenowych. Dzięki X-WAY nasi klienci mogą być spokojni, że dadzą radę zrealizować każdą dostawę, pokonując „ostatnie metry” nawet w przypadku nierównego i trudnego terenu placu budowy. Wysoka wydajność, bezpieczeństwo i doskonałe TCO również w zastosowaniu terenowym – tego właśnie klienci mogą oczekiwać od naszego najnowszego pojazdu.”
Stralis X-WAY stawia poprzeczkę wyżej dzięki wyjątkowo niskiej masie własnej pojazdu. W połączeniu z wytrzymałym podwoziem uzyskano najwyższą ładowność w tej kategorii pojazdów.
W wersji Super Loader (SL) z napędem 8x4, osiągnięto najniższą na rynku masę własną wynoszącą 9 ton.
Szeroka oferta niezwykle wydajnych silników, dostępnych w trzech pojemnościach (9, 11 i 13 litrów), zapewnia możliwość dobrania rozwiązania odpowiedniego do potrzeb klienta. Wszystkie silniki charakteryzują się dużą oszczędnością paliwa i wysokimi osiągami. Technologia oczyszczania spalin Hi-SCR, bez układu EGR i bez konieczności regeneracji filtra cząstek stałych podczas postoju, znacząco redukuje emisję zanieczyszczeń i zwiększa oszczędność paliwa, obniżając jednocześnie koszty eksploatacji. Stanowi to szczególną zaletę w przypadku obsługi placów budowy, które często znajdują się w obszarach miejskich.
Zaawansowana technologia, długie okresy między przeglądami oraz wytrzymałość Stralisa X-WAY pozwalają osiągnąć znaczące oszczędności w zakresie obsługi serwisowej. Elementem zmniejszającym koszty jest na przykład układ hamulcowy, w którym zostały zastosowane tarcze o podwyższonej trwałości. W połączeniu z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa osiągnięto niezwykle niski całkowity koszt posiadania.
Wśród technologii obniżających zużycie paliwa znajdują się najnowsze systemy, takie jak system HI-CRUISE czy inteligentny osprzęt silnika SMART. Dzięki nim udało się osiągnąć redukcję zużycia paliwa o 11,2%, potwierdzoną w wersji XP przez TÜV SÜD, jedną z wiodących światowych organizacji technicznych.
Modułowa konstrukcja Stralisa X-WAY zapewnia najwyższą elastyczność podczas dostosowywania pojazdu do specyficznych wymagań klienta. Pojazd występuje jako podwozie oraz ciągnik siodłowy; z różnymi rozstawami osi; wysokościami zawieszenia. Może być wyposażony w szeroką ofertę silników, skrzyń biegów oraz napęd hydrostatyczny Hi-Traction. Wiele opcji wyposażenia dodatkowego, wytrzymała konstrukcja i niska masa własna pozwalają skonfigurować pojazd przeznaczony do różnorodnych zadań.
Stralis X-WAY oferuje również duży wybór kabin: krótka kabina AD (Active Day) z niskim dachem, kabina sypialna AT (Active Time) z niskim lub średnim dachem, a dla najwyższego komfortu kabina sypialna AS (Active Space), zaprojektowana specjalnie dla nowego Stralisa XP ważna szczególnie w ruchu długodystansowym. Wszystkie kabiny zapewniają komfort i bezpieczeństwo zarówno na dłuższych odcinkach, jak i przy trwających krócej zadaniach terenowych, wiążących się z odbiorem lub dostawą ładunków na plac budowy.
Pojazd produkowany jest w fabryce IVECO w Madrycie, pierwszym zakładzie produkcyjnym Grupy CNH Industrial, który osiągnął złoty medal w programie World Class Manufacturing, co oznacza jeden z najwyższych standardów zintegrowanego zarządzania fabrykami i procesami.
Stralis X-WAY wejdzie do sprzedaży w całej Europie we wrześniu 2017 r. Międzynarodowa premiera odbędzie się w trakcie 14. edycji Solutrans, targów transportu miejskiego i drogowego, które odbędą się w dniach 21-25 listopada w Lyon Eurexpo. Stralis X-WAY będzie walczył o prestiżowy tytuł „Samochodu Ciężarowego Roku 2018”.
Komentarze (0)