Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  25.06.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Jak powstają ciężarówki Volvo?
Strona 2 z 2

Pilotażowe linie produkcyjne posłużyły także do przeszkolenia montażystów z fabryk w Szwecji i innych krajach. W ciągu ostatnich kilku lat główni montażyści z całego świata pracowali wespół z twórcami pojazdu, żeby poznać sposób montażu nowego samochodu ciężarowego. Gdy nadszedł czas przeniesienia produkcji na linię główną, przeszkoleni montażyści mogli przekazać nabytą wiedzę współpracownikom w swoich fabrykach, zarówno w Szwecji, jak i innych krajach.

- Jesteśmy przygotowani w najdrobniejszych szczegółach, w dużej mierze dlatego, że jest to dość skomplikowany samochód ciężarowy. Ale dzięki temu będziemy w stanie bardzo szybko uruchomić produkcję o gwarantowanej jakości także gdzie indziej. Nowe Volvo FH jest produktem globalnym – mówi Hans Elmqvist.

Ultranowoczesność to cecha nie tylko nowego modelu pojazdu i nowo opracowanego oprzyrządowania fabryk. Pilotażowe linie produkcyjne pozwoliły także na opracowanie prostszych i bardziej ergonomicznych procedur roboczych. Mimo że sam produkt jest bardziej skomplikowany, uproszczone i bardziej inteligentne rozwiązania montażowe sprawiły, że nowy samochód ciężarowy jest łatwiejszy w budowie, w porównaniu z poprzednim modelem. Przykładem może być podwozie, które obecnie jest uzbrajane w pozycji odwróconej, w której to łatwiejszy jest dostęp do poszczególnych podzespołów.

- Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że wszystkie te ulepszenia w produkcji przekładają się na korzyści dla klientów. Lepsze warunki pracy prowadzą do wzrostu jakości. Jeżeli łatwo jest coś zmontować, łatwo jest również zrobić to prawidłowo – podsumowuje Hans Elmqvist.

Produkcja nowego Volvo FH
Równolegle z pracami nad nowym Volvo FH modernizowano przyszły proces jego produkcji. Opracowano m.in. metodę montażu podwozia w pozycji odwróconej, zapewniającą większą ergonomię pracy. Szyby są wklejane w celu nadania kabinie większej wytrzymałości. Wszystkie wiązki elektryczne dochodzące do kabiny są poprowadzone po prawej stronie podwozia, podczas gdy jego lewą stronę zarezerwowano dla przewodów pneumatycznych – wszystko po to, by ułatwić montaż.

Pilotażowe linie produkcyjne
Szwedzkie pilotażowe linie produkcyjne w fabrykach w Umeå i Tuve są miniaturowymi replikami głównej linii montażowej. Utworzono je w celu zarówno rozwoju produktu, jak i przeszkolenia montażystów przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. W obydwu przypadkach chodziło o zapewnienie wysokiej jakości produktu finalnego bez zakłócania bieżącej produkcji w fabrykach.

Czy wiesz że...

- przetworzenie rolki stali na ultranowoczesny samochód ciężarowy zajmuje około 5 dni?

- kabina przechodzi przez około 350 par rąk, zanim zostanie całkowicie zmontowana?

- do pomalowania Volvo FH potrzeba 3,8 litra lakieru?

- każdy tłocznik waży od 25 do 30 ton?

- do zmontowania ultranowoczesnego samochodu ciężarowego wykorzystuje się 2790 śrub?

- nowe Volvo FH waży od 7500 do 12 500 kg (zależnie od specyfikacji)?

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony