Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

Artykuł sponsorowany

10 miesięcy temu  06.06.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Jak rozwiązać problemy z chłodzeniem w pojazdach użytkowych?

O tej porze roku, wraz z nadejściem upałów, pojazdy ciężarowe i dostawcze pracują w trudnych warunkach. Wydajność silnika jest zapewniona w określonym zakresie temperatur, ale aby ten zakres utrzymać, układ chłodzenia musi rozpraszać ciepło.

Układ chłodzenia silnika składa się z różnych elementów, takich jak płyn chłodzący, pompa wodna, termostat, chłodnica i wentylator, przy czym ten ostatni jest najważniejszy. Z tego powodu musimy zagwarantować, że posiada on wszystkie certyfikaty i przeszedł wystarczające normy jakości, aby zapewnić prawidłowe działanie w niekorzystnych warunkach.

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu, układy chłodzenia Cojali, dostosowane do głównych marek samochodów ciężarowych, autobusów, lekkich pojazdów, samochodów osobowych, sprzętu rolniczego i sprzętu terenowego, są produkowane zgodnie z najbardziej wymagającymi normami jakości, takimi jak ISO 16750, i zapewniają długą żywotność, a także optymalizację osiągów pojazdu.

Cojali posiada również specjalną linię wyposażoną w niezbędną technologię do produkcji komponentów zgodnych z normą Euro 6, w której układ chłodzenia spełnia znacznie bardziej rygorystyczne wymagania.

Studium przypadku

Jednak w niektórych przypadkach nieuniknione są awarie. Na przykład w DAF XF105 bardzo często zdarza się, że wentylator jest stale uruchomiony, mimo że płyn chłodzący nie jest gorący, co zwiększa zużycie paliwa, hałas silnika itp.

Po pierwsze, musimy przeprowadzić odczyt kodu usterki w systemie DMCI pojazdu, do czego zaleca się użycie zaawansowanego narzędzia diagnostycznego, takiego jak Jaltest Diagnostics, które dostarczy nie tylko informacji o kodach usterek, ale także kompletny przewodnik serwisowy,
Po wykonaniu możemy znaleźć niektóre z poniższych kodów usterek lub trzy z nich jednocześnie:

1. P0475.- Zawór hamulca wydechowego. Przerwa w pinie C28 ECU.
2. P0480.- Sprzęgło wentylatora. Przerwa w pinie C16 ECU.
3. P0527.- Sprzęgło wentylatora. Prędkość wentylatora jest zbyt wysoka.

W przypadku kodu nr 2, sprzęgło wentylatora może wymagać wymiany, w przypadku której Jaltest Diagnostics poprowadzi proces demontażu, wymiany i montażu za pomocą dokładnych instrukcji i obrazów, a także instrukcji ich sprawdzania i testowania.

Systemy chłodzenia Cojali to:

- wydajność i dbałość o środowisko
Układ sprzęgła wentylatora jest specjalnie zaprojektowany, aby był jak najbardziej wydajny energetycznie w układzie chłodzenia pojazdu. Cojali opracowuje ten system, biorąc pod uwagę potrzeby chłodzenia w każdych warunkach pracy, optymalizując przepływ powietrza generowany przez wentylator.

- niezawodność i długa żywotność
Cojali zapewnia wysoką niezawodność i długą żywotność wszystkich swoich systemów chłodzenia. Sprzęgła wiskotyczne wentylatorów produkowane przez Cojali to urządzenia bez elementów stykających się ze sobą, co maksymalnie zmniejsza ich zużycie. Jest to jeden z głównych powodów, dla których sprzęgła wiskotyczne Cojali mają rynkową przewagę w stosunku do innych urządzeń o tej samej funkcjonalności.

- elastyczność i różnorodność produktu
Firma Cojali posiada innowacyjną linię produkcyjną, która umożliwia wyprodukowanie dowolnego sprzęgła lub wentylatora do pojazdu użytkowego dostępnego w jej katalogu w rekordowym czasie, co zapewnia szybką reakcję za pośrednictwem dystrybutorów w dowolnym miejscu na świecie.

- kontrola jakości gotowego produktu
100% komponentów układów chłodzenia produkowanych przez Cojali przechodzi wymagający proces kontroli jakości, aby zagwarantować zgodność ze specyfikacją produktu przed jego instalacją w pojeździe. W przypadku sprzęgieł, przechodzą one specjalny test dla każdej referencji, tzw. test końca linii, który polega na symulacji, na stanowisku testowym, zachowania sprzęgła w różnych fazach pracy. W przypadku wentylatorów, 100% z nich przechodzi test wyważenia, aby zapewnić stabilność układu wentylator-sprzęgło.

Tekst przygotowany przez ekspertów firmy Cojali

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony