Od pierwszych miesięcy 2019 roku spółka Q-Service Truck z Czosnowa dysponuje rozszerzoną autoryzacją ZF o automatyczne skrzynie biegów do pojazdów ciężarowych z rodziny ECOMAT. Są to skrzynie produkowane od lat 90., typowo automatyczne, montowane w aplikacjach specjalnych, czyli śmieciarkach, pojazdach leśnych, pojazdach asenizacyjnych, wojskowych itp.
O szczegółach opowiada Adam Fąk, manager serwisu
Do tej pory autoryzacja dla serwisu Q-Service Truck Sp. z o.o. obejmowała skrzynie manualne i zautomatyzowane ciężarowe. W 2018 roku otrzymaliśmy autoryzację na skrzynie automatyczne do samochodów osobowych i wreszcie teraz, na skrzynie automatyczne do samochodów ciężarowych z serii ECOMAT. Mamy pełne portfolio możliwości naprawy tych skrzyń, a kwintesencją wszystkich posiadanych autoryzacji jest uzbrojenie naszego największego i najpotężniejszego narzędzia, czyli stanowiska prób w możliwość testowania i naprawiania skrzyń biegów. Dotychczas hamownia nie pracowała na pełnych obrotach. W tym momencie mamy o wiele większe spektrum jej działania, a autoryzacja na automatyczne skrzynie biegów do ciężarówek otwiera drzwi do dalszego rozwoju i oferowania klientom jeszcze pełniejszego zakresu napraw.
ZF od wielu lat kładzie duży nacisk na rozwój skrzyń automatycznych do pojazdów ciężarowych i autobusów, zaznaczając, że to core business firmy i jedna z gałęzi, w której planuje się niezwykle dynamiczny rozwój. Przyjęta przez nas w 2013 roku strategia zakładała zdobycie podstawowych autoryzacji i stopniowe rozszerzanie ich o kolejne tak, żeby wynieść serwis na jeszcze wyższy poziom. Tak właśnie działamy i realizujemy założone przez nas cele, w których przyglądamy się już… kolejnym autoryzacjom. W niedalekiej przyszłości chcielibyśmy bowiem uzyskać autoryzacje choćby na autobusy miejskie, pojazdy budowlane czy z segmentu agro.
Już teraz możemy pochwalić się bardzo profesjonalnym zakresem działań. Co ważne, pozyskanej wiedzy nie trzymamy wyłącznie dla siebie, ale chętnie przekazujemy ją dalej do serwisów zrzeszonych w sieci Q-Service Truck. Obecnie na palcach jednej ręki policzyć można warsztaty, które wykonują naprawy automatycznych skrzyń ZF do samochodów ciężarowych. Dlaczego tak mało? Bo nie mają narzędzia takiego jak hamownia, bez którego skrzyni nie da się dobrze zdiagnozować, a później naprawić. Nie mają też wiedzy na temat tych skrzyń, którą my – jako serwis – posiadamy. Z jednej strony jest to dla nas ogromne wyzwanie, ale też nobilitacja i potwierdzenie drogi współpracy Inter Cars z całą grupą ZF. Jest to dowód na to, że zaufanie, którym kilka lat temu obdarzyły się obie firmy, procentuje i przynosi korzyści każdej ze stron.
Składają się na nią nie tylko dystrybucja części, ale też stojący na najwyższym poziomie serwis oraz wiedza, którą możemy przekazywać dalej. Dzięki temu Inter Cars nie sprzedaje tylko części, ale całe know-how – pomoc i usługę. My z kolei jako Q-Service Truck Sp. z o.o., jesteśmy zależni, będąc jednocześnie… niezależnymi. Zależymy od naszej firmy-matki, a więc Inter Cars, jednocześnie jednak dajemy więcej niż tylko wiedzę na temat części skrzyniowych.
Podpisanie autoryzacji i jej otrzymanie oznacza, że oficjalnie możemy przyjmować do naprawy automatyczne skrzynie biegów do samochodów ciężarowych. Ze względu na nasze doświadczenie, możliwości oraz bank wiedzy jaki otrzymaliśmy bezpośrednio od ZF, moglibyśmy naprawiać te skrzynie właściwie już dziś, ale chcemy przejść najpierw profesjonalne szkolenie, które w najbliższych tygodniach czeka nas w fabryce w Niemczech i zdobyć niezbędną praktykę, tak żeby w momencie, w którym zdecydujemy się przyjmować klientów, wiedzieć, działać i umieć przekazywać dalej zdobytą wiedzę.
Komentarze (0)