Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  04.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowe opony z serii Conti EcoPlus

Maksymalne ograniczenie oporów toczenia (nawet o 26% w porównaniu z poprzedniczką) bez uszczerbku dla trwałości – to najważniejsza zaleta najnowszej gamy opon dla transportu dalekobieżnego i regionalnego.

Po styczniowym debiucie opony do przyczep Conti EcoPlus HT3 pora na kolejne – oponę na oś kierowaną Conti EcoPlus HS3 oraz oponę na oś napędzaną Conti EcoPlus HD3.

Jak twierdzi producent, model Conti EcoPlus HS3 to dowód na to, że można jednocześnie obniżyć opory toczenia i poprawić przyczepność na mokrej nawierzchni. Zamknięte barki zapewniają oponie stabilność niezbędną do ograniczenia jej odkształcania się, które jest przyczyną podwyższonego zużycia paliwa. Optymalną przyczepność na mokrej jezdni gwarantują z kolei mocno wczepiające się mikrolamele z nowej mieszanki krzemionkowej, znajdujące się między węższymi, podłużnymi rowkami bieżnika.

Opracowana z myślą o wyższej nośności struktura opony Conti EcoPlus HS3 na oś kierowaną odpowiada większemu obciążeniu osi wymaganemu przez nową technologię silników spełniających normę Euro 6. Wszystkie opony na oś kierowaną Conti EcoPlus posiadają system VAI (Visual Alignment Indicator) do wczesnego wykrywania nieprawidłowej zbieżności.

Kolejna nowość, opona Conti EcoPlus HD3 na oś napędzaną, opracowana została specjalnie do użytku trakcyjnego. Szeroki wzór bieżnika w konstrukcji lameli zastępuje występujący tu zwykle wzór blokowy. Mikrolamele, które sięgają aż do podstawy bieżnika, idealnie sczepiają się z nawierzchnią. Przenoszą one zarówno wyższą moc współczesnych samochodów ciężarowych, jak i większy moment hamujący bez utraty przyczepności. Nowa mieszanka gumowa została wykorzystana także w oponie Conti EcoPlus HD3, co znacząco (do 16%) obniża opory toczenia w jeździe pozamiejskiej. Nowa opona trakcyjna ma także istotny wpływ na obniżenie zużycia paliwa. Kolejną zaletą są spłaszczone z boku żebra bieżnika w części barkowej. Specjalnie ścięta krawędź ogranicza zużycie paliwa dzięki poprawionej charakterystyce toczenia, a jednocześnie usztywnia konstrukcję ścian bocznych. Opona Conti EcoPlus HD3 jest oznaczona symbolem 3PMSF (ang. Three Peak Mountain Snow Flake).

Wszystkie opony Continental trzeciej generacji bazują na nadającej się do pogłębiania i bieżnikowania osnowie ze wzmocnioną drutówką stalowego kordu i opatentowanej wkładce AirKeep, zapobiegającej stopniowej utracie powietrza.

Tagi: Continental,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony